Jag rekommenderar

En bok som jag läst för länge sedan.
Jag kommer inte ihåg handlingen så bra, så skriver av baksidetexten.
Men jag minns att jag tyckte den var bra.


The dark is rising - En ring av järn av Susan Cooper.

"Hemska saker händer Will natten före hans elvaårsdag. Han får
veta att han är utvald av Ljuset att delta i den eviga kampen mot
Mörkret.
Mörkrets krafter är i rörelse och kommer allt närmare. Ska Will
och De Gamle lyckas hindra mörkret från att bre ut sig över
världen, innan det är för sent?
Mellan jul och trettondagen stiger mörkrets krafter och allt kommer
att avgöras..."




I övrigt kan jag meddela att jag läser Tornrummets hemlighet av Niklas Janz. Den är riktigt bra hittills!
Hinner tyvärr inte med så mycket läsning nu när man har mer läxor och sånt..
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Snöfrid

Har sett filmen, men visste inte att det fanns en bok oxå!

2009-10-16 @ 21:08:01
URL: http://fantasy03.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0