Läsdagbok

Tonårsboken bloggade Elin om läsdagböcker. Det
inspirerade mig till att göra likadant. Jag har använder mig
inte utav en bok speciellt utänkt till läsdagbok, utan av en vanlig
linjerad skrivbok, och det funkar bra för mig.




det uppslag som är aktuellt just nu, här ser man allt
jag läst 2010 hittills.

Upplägget är såhär;
The awakening
L.J Smith           199
4/5     April 10

Exemplet är från boken jag senast läste ut
Alltså titel, författare, antal sidor, betyg samt månad och år den utlästes.

Har ni läsdagböcker?
Vad tycker ni om dem?


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jag hade en läsdagbok för måååånga år sedan, när jag gick på högstadiet tror jag, och läste så fasligt mycket. ^^ Kul att titta tillbaka och se vad man läst, ångrar att jag inte fortsatt med läsdagbok...

2010-04-19 @ 19:53:48
URL: http://www.kettilsdotter.se/blog
Postat av: Madde

Jag har skrivit läsdagbok sedan 2003. Det är väldigt roligt att gå tillbaka och se vad man har läst, dessutom är det bra att hålla ordning på vad man har läst och i vilken ordningen om det är flera böcker av samma författare.



Jag har en favorit som såldes på Pocketshopen, men de har tyvärr slutat med den nu, och kommer inte att ta in några nya. Är det någon som har förslag på andra läsdagböcker (förutom den lilla röda läsdagboken som man kan köpa på t.ex. biblioteket)

2010-04-19 @ 20:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0