Lockande bok av Rachel Ward


Tänk dig att du ser in i ögonen på de du möter och genast
vet när de ska dö. Hur kan du då vara nära andra människor?
Hur kan du hålla det hemligt? Och är det alltid rätt att inget
avslöja? Borde du säga något? Vad skulle du göra?

Det är frågor som femtonåriga Jem, huvudpersonen i Döden i
dina ögon
, ställer sig själv. Ända sedan hon var liten har hon
sett siffror i andras ögon. Siffror som motsvarar datumet
personen i fråga ska dö Hon lever sitt liv som en outsider,
 på alla vis, men främst i skolan. Jems familj är död, hon
känner sig ensam och missförstådd i världen, ända tills
hon träffar den sjuttonårige och småkriminelle Spider.
Jem är van att klara sig ensam i den hårda London-miljön
och försöker stå emot hans enträgna, men vänliga
närmanden. Till sist tränger han ändå igenom hennes
hårda skal och de hittar varandra; två tuffa och tilltufsade tonåringar.

Verkar riktigt spännande, eller hur?
Detta är en bok jag hoppas på att läsa, men det är så mycket
som jag prioriterar att läsa just nu, får se om den kommer med.
Ni som läst den, vad tycker ni om den?

Kommentarer
Postat av: Y

Jag kollade på den för några dagar sen, jag vill verkligen läsa den.

2010-04-28 @ 19:18:15
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: Alice från Bokhyllan

Jag läste om den för några veckor sen på en annan bokblogg, och köpte den på engelska, Numbers. Den verkar riktigt bra, men jag har inte läst den ännu xD

2010-04-28 @ 20:16:14
URL: http://takenbybooks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0