Boklån och pocketutgåvor

Svängde förbi biblioteket idag och detta är vad jag lånade:


Lånat tidigare:



Nu har jag alltså 6 låneböcker hemma totalt. Jag är proffs på att ha för många
samtidigt, för hemma finns också böcker jag köpt som ska läsas. Men låneböckerna
får ju oftast gå före eftersom de måste tillbaka sedan.

Just nu läses Darlah - 172 timmar på månen, och efter den väntar Hunger av Michael
Grant. Sen blir det Döden i dina ögon.
Jag lyssnar just nu på Laura Trenters Fotoalbumet som jag läst för länge sedan. Nu
har jag även lånat uppföljaren Dagboken. Denna serie läser jag mest för att ha något
att lyssna på medan jag väntar på att Harry Potter och den flammande bägaren ska
komma, den är försenad :/


Jag klev såklart också in i bokaffären och såg att det kommit massor av nytt i pocketväg.
Jag märker att jag blir mer sugen på att köpa böcker (som jag annars kanske skulle lånat)
då jag ser dem i pocket. Är det för de billigare priset? Eller för att jag gillar pocketformat?
Lite av båda, skulle jag tro.
Böcker jag såg var bl. a Natthimmel av Sofia Nordin och Djävulens märke av Magnus Nordin.

Jag såg även att Vampire Diaries har kommit ut på svenska nu. Första och andra boken,
Uppvaknandet & Kampen finns nu som pocket. Jag har läst bok 1-3 på engelska och de är helt
okej.

Ska ni läsa någon av dessa nu när de kommit ut på pocket? Eller har ni läst dem?
(I så fall, vad tyckte ni?) Har ni läst någon av böckerna jag lånat? Lämna en
kommentar!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har läst Döden I Dina Ögon och har Tales of Beedel... och läst Fottoalbumet och Dagboken för ganska länge sedan. Alla fyra är helt okej

Jag var också i en bokhandel idag och då såg jag en bok som är ett måste till min bokhylla: Mer Än Ögat Ser av Melissa Marr. Kan tippsa om den!

2010-08-30 @ 17:42:26
URL: http://itisourlife.blogg.se/
Postat av: Addikoko

Jag ska nog läsa Vampire Diaries-böckerna;) men har så mycket att läsa(och så lite pengar...)att det får bli lite senare i höst.

2010-08-30 @ 18:46:03
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag känner igen mig; i fredags kom jag hem med 7 böcker från bibblan, fastän jag redan höll på med två och har flera olästa böcker hemma!

2010-08-30 @ 19:04:12
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0