9 December

Detta inlägg skrevs och skulle ha publicerats på datumet som rubriken visar, men
det var krångel då med att publicera inlägg, så det kommer först nu.


I år, som varje år, har min skola så kallat "Tema". Man kan välja
på massa olika grejer. Och jag har valt att vara med i Lucia-tåget.
Jag var även med förra året, och det är riktigt kul. Jag gillar att sjunga, även
om den musik som sjungs under lucia inte är den musik jag föredrar. 

Vi har övat ända sen en vecka tillbaka och nu börjar allting bli klart.
Imorgon är det genrep, då ska vi öva med ljus, linnen, glitter och hela faderullan.

Och så på måndag, luciadagen, så smäller det. Fem föreställningar ska vi göra.
Tre på morgonen, för eleverna i skolan. Och två stycken på kvällen, för övrig publik
(familj, släktingar, kompisar utanför skolan osv.)
Då måste allting sitta perfekt. Men även på genrepet imorgon måste allt fungera.

Det har varit mycket jobb men det är alltid kul att få se resultatet när förställningen
börjar...




Bild från det luciatåg vi gjorde i min förra skola, i femman närmare bestämt.
Det är några år sedan det... Jag är tjejen med mörkt hår som går först av de
som går två och två, till höger. Ser ni mig?


Vad tycker ni om luciatåg?

Kommentarer
Postat av: Addikoko

Åh, underbara!*<:D Fast när man har 50 stycken på två veckor(som jag)så blir man ganska trött på att sjunga Sankta Lucia...

2010-12-11 @ 19:32:34
URL: http://addikoko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0