Film: The dark is rising


När Will fyller 14 år händer mystiska saker. Han får
veta att han är utvald av ljuset för att kämpa mot mörkret.
Han är sökaren, och hans uppgift är att hitta och bevara de
sex tecknen som finns någonstans, gömda i tiden.
Med hjälp av de äldre får han kämpa mot att hitta alla tecknen
innan mörkrets kraft fått full styrka...

Jag gillade filmen starkt!
Jag har även läst boken, och jag tycker att de var väldigt olika.
Flera saker var ändrade. I boken t ex, fyller Will 11 år, och inte
14. Och dessutom är Wills storebror Tom inte död i filmen, utan
kidnappad.
Lite förvirrande för mig som läst boken och inte minns så mycket
av den, men jag märker direkt olikheterna.
Och eftersom det var så länge sedan jag läste boken kan jag inte
jämföra helt, men vissa saker var bättre i filmen än i boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0