Eclipse - filmen

Idag har jag äntligen sett Eclipse, tredje filmen i The Twilight Saga.
Så - var den bra? Ja, det var den. Riktigt bra!

Jag är glad och förvånad över att de fick med så mycket från boken
i denna film. Alla viktiga scener fanns där och till och med lite extra
scener med "the newborns". Eftersom jag ju läst The short second life
of Bree Tanner
så kändes det kul att se det.

Filmen var mycket mer spännande och välgjord än de tidigare filmerna.
Om man jämför Twilight med Eclipse så framstår Twilight som någon fånig
halvbra film om vampyrer i vardagsmiljö.
Effekterna i Eclipse är riktigt bra och alla känslor som kretsar runt i filmen
framgår tydligt. Jag måste säga att jag tycker att Taylor Lautner är en riktigt
skicklig skådespelare.

Det enda dåliga jag tänker på är känslan av att man hela filmen väntade på
den stora finalen, men den kom aldrig. När striden närmade sig steg stämningen,
och när striden så kom blev den ännu högre. Men sen kom den aldrig till den där
högsta nivån, enligt mig. Lite synd. Men det är en riktigt bra och välgjord film,
klart bäst i The Twilight Saga hittills.

Alla twilight-galna skrikande fans kommer älska denna film. Och jag, som inte är
så jätteförälskad i twilight längre gillar den ändå starkt.
Så ni som ska se denna film och gillat de tidigare filmerna - ni kommer
inte att bli besvikna!



Kommentarer
Postat av: Nea

Vill verkligen se den :)

2010-07-05 @ 20:01:32
URL: http://boknea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0