Ljudbok: Om jag kunde drömma


Titel:
Om jag kunde drömma
Författare: Stephenie Meyer
Serie: The Twilight Saga, bok 1
Originaltitel: Twilight
Uppläsare: Mirja Turestedt
CD/Speltid: 11 st/ 14 h

Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var
att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del
av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde
vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att
jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom.

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i delstaten
Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika
långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och
förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.
  Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men
nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller
mest kär. Edwards och Bellas förhållande balanserar på knivseggen
mellan begär och livsfara..


Jag tror knappast att någon lyckats undkomma twilight-böckerna och
de flesta, även de som inte läst dem, vet nog vad de handlar om.
Jag läste denna bok för 1½ år sedan och nu när jag lyssnade på dem
märkte jag att jag glömt många detaljer.
Men det är en riktigt bra bok. Och när jag läste den hade hysterin om
twilight inte ens brutit ut. Då hade jag bara sett en spännande trailer
till en film vid namn Twilight, och som sedan visade sig vara baserad
på en bokserie... Första boken hamnade direkt på min julönskelista,
och sen var jag fast.
Jag kan nu tycka att böckerna och framför allt filmerna är aningen över-
skattade och att hysterin förstört lite av böckernas charm.
Men jag håller ändå fast vid min åsikt, även nu efter ett och ett halv år;
5/5

Efterföljs av: När jag hör din röst (New Moon)

Kommentarer
Postat av: Nea

Jag håller med. Läste dom också innan hela "hysterin" och tyckte att dom var otroligt bra. När jag sen testade att läsa dom igen för några månader sen var dom inte alls lika bra. Filmerna och all uppståndelse kring dom har försört böckerna :(

2010-06-26 @ 17:54:19
URL: http://boknea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0