Ljudbok: Magi


Titel: Magi
Författare: Angie Sage
Serie: Septimus Heap, bok 1
Originaltitel: Magyk
Uppläsare: Helge Skog
CD/Speltid: 12/780 min

Berättelsen börjar den natt då Silas och Sara Heap
föder får sin sjunde son, Septimus. Men Septimus dör
plötsligt och förs bort.
Samma natt hittar också Silas Heap ett spädbarn på en
vandring i skogen, och bestämmer sig för att ta med den
lilla flickan hem. De uppfostrar flickan som sin egen och döper
henne till Jenna och hon växer upp hos dem i de kommande tio
åren.
Men plötsligt ändras allt. De får reda på att Jenna är dotter till
den mördade drottningen. Hon är prinsessa! Och de som mördade
hennes riktiga mor är ute efter henne!
De tvingas på flykt - ett stort äventyr med nya upplevelser.
Men är verkligen Septimus Heap död?

Jag började läsa denna bok förut och slutade sen efter ca 100 sidor
eftersom den inte riktigt fångade mig. Men nu försökte jag igen och
det var bra. Jag gillade boken. Den var lite spännande men innehöll
också vänskap, magi och ondska.
Jag vägde mellan betygen tre och fyra, men så bestämde jag mig för
4/5



Förresten, är med i en tävling om boken Frost av Maggie Stiefvater som Bookis anordnat.
Har ni läst den? I så fall - vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Aida

Jag har hört talas och läst om den, och den verkar ganska bra. Jag är också med i tävlingen nu, men jag hoppas att det inte är försent:/

2010-03-07 @ 12:51:37
URL: http://addikoko.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0