Första maj

För det första så var det väldigt kul att igår och torsdag hitta
flera kommentarer om att de läser min blogg! Jag blir väldigt glad.
Det är just det som bloggandet handlar om för mig; att få dela med mig
av ett av mina största intressen till de som delar dem. Och man blir
riktigt glad över att få höra att man gör det bra! Tack för alla kommentarer!
Fortsätt gärna kommentera mina inlägg, för det är det som får mig att vilja
fortsätta! :)


Nu var det första maj och nu bör våren vara här på allvar.
Så kollar man ut ur fönstret- grått och tråkigt, kollar på
termometern; 12 grader varmt. Nåja, det får väl duga.

Jag har nu bara hundra sidor kvar i Utvald och hoppas på
att läsa ut den inom två-tre dagar iallafall, beroende på vad jag gör
under dagarna.
Jag hade tänkt göra ett inlägg om ungdomsböcker som utkommer nu
i maj, men det visade sig inte finnas något för mig att skriva om. Nä,
det är väldigt tomt på ungdomsfronten denna månad. Men jag får hålla
ut till i juni då flera spännande böcker kommer ut.

Istället har jag suktat efter andra böcker på internetbokhandlar och
funderat på att beställa hem någon av dem. Men då måste jag tänka efter:
Behöver jag mer böcker just nu? Svar: Nej. Jag har massor som väntar.
Vill jag verkligen ha dem? Svar: Ja!
Det är så synd att jag inte hinner läsa allt intressant som finns och utkommer -
jag hinner knappt läsa ut det jag redan har!
Jag vet att det finns de som hinner det, men det är nog de som lägger ner större
delen av sin fritid till just läsning. Något som inte funkar för mig, när man vill
hinna med både fotboll och kompisar då man inte ofrivilligt sitter med näsan i
någon tråkig skolbok.

Men sommarlovet närmar sig, så det är bara att hålla ut. Bara sex veckor kvar
nu tror jag. Då tar läsandet fart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0