Jag vill ha er åsikt...

Som ni vet så håller jag på med mitt Harry Potter-projekt nu inför
premiären av den första delen av Harry Potter and the deathly hallows (sista
filmen).
Jag lyssnar just nu på alla böckerna, snart är fjärde utlyssnad, bara en skiva
kvar nu. Sen står jag inför ett val.
Jag kan antingen välja mellan att, enligt ordningen, lyssna på bok fem - eller
att hoppa över den och börja på bok sex istället, för att värma upp inför min
läsning av sista boken.
Eftersom att jag, pga bibliotekets förseningar, kom väldigt efter med mitt projekt,
inte hinner lyssna på båda dessa ljudböcker innan jag måste läsa sjunde boken.
(innan den har premiär 19 november).

Var det någon som hängde med? Insåg såhär i efterhand att det lät rörigt.
Men för er som förstod så är frågan:
Vad tycker ni? - Ska jag nu lyssna på femte boken och slippa hoppa
framåt i historien, eller ska jag lyssna på sjätte för att komma igång
bäst inför läsningen av sjunde?

Jag är själv velig. Jag vill inte hoppa så långt fram, men samtidigt vill jag hinna
lyssna på sjätte boken innan dess. Hm.. svårt val.
Såhär är livet för en HP-nörd.
Kommentera med er åsikt!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Holly Hock

Här kommer ett, egentligen, ganska värdelöst råd för självklart tycker jag att du ska försöka hinna igenom alla böckerna! Naturligtvis förstår jag ditt dilemma, men det blir ju så mycket bättre om du får hela historien. Ingen nåd och ingen hjälp från mig alltså, men massor av heja-rop. Visst är böckerna helt underbara? Jag läste om alla böckerna på raken med start förra jullovet och jag tror att jag åtminstone måste läsa en av böckerna nu i vinter igen om jag inte ska få svåra abstinensbesvär. Hur du än bestämmer dig för att göra, så önskar jag dig lycklig läsning (eller lyssning)! /Therese

2010-10-07 @ 22:55:11
URL: http://www.hollyhock-therese.blogspot.com
Postat av: Nea

Kan u inte försöka läsa antingen femman eller sexan? Alltså inte lyssna :) Då går det snabbare och du hinner med alla böcker :D

2010-10-08 @ 07:29:46
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Tonårsboken - Elin

Själv älskar jag femman och jag skulle nog inte hoppat över den. Du kan ju också lyssna på den i efterhand, efter att du lyssnat på sexan och sjuan.



Men det får du nästan känna själv, vad du tycker känns bäst.

2010-10-08 @ 16:09:55
URL: http://www.tonarsboken.blogspot.com
Postat av: Addikoko

Om jag var du(vilket jag inte är, men ändå x)skulle jag försöka läsa alla HP-böckerna. Och om jag/du inte skulle hinna kan jag/du skumma igenom en del avsnitt:)

2010-10-08 @ 18:23:17
URL: http://addikoko.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0