Beautiful blogger

                       

När jag kom hem från en tröttsam skoldag blev jag betydligt gladare
när jag kom hem och såg att Tonårsboken tilldelat mig en Beautiful Blogger
award! Tonårsboken är en blogg jag följer dagligen och det var väldigt kul
att höra att de gillar min blogg! Tack så väldigt mycket! :)


Om man blir tilldelad denna award ska man...

... klistra in awardbilden i sin blogg för att visa att man fått den.
... tacka och länka till den som nominerade en.
... nominera sju andra bloggare och länka till dem.
... berätta sju saker om sig själv.


De bloggar jag vill ge en Beautiful blogger award är...

Alice's och Lyras bokhylla - Skriver bra och roligt om böcker, från dem
får jag boktips och senaste nytt om Hungerspelen ;)
Addikoko - Skriver riktigt bra recensioner och får en att vilja läsa alla böcker
hon skriver om! Bra boktips får man alltid där!
Photos & Books by Frida - En blogg med väldigt bra och fina foton tagna av
henne själv och bra och intressanta recensioner och boktips!
Vitgulstrumpa - Kul blogg om böcker, musik och filmer. Lite gott och blandat
helt enkelt!
Underbart bokberoende - En bokblogg med recensioner, tips, citat och mycket
mer. Underhållande läsning!
Sofie - Blogg med bra recensioner och boktips!
BokNea - Blogg som ständigt uppdaterar en med boktips!


Dåså, nu dags till sista uppgiften. Jag är så dålig på detvhär..
Men här kommer nu alltså, sju (ointressanta) fakta om mig:

- Jag bor i en gul villa i en liten ort utanför Stockholm tillsammans med min
mamma, min pappa och min 10-åriga lillebror.
- Jag spelar fotboll och jag spelar i ett lag blandat 95:or och 94:or. Vi spelar
i serien för flickor 16, alltså möter jag lag med spelare som är ett år äldre än jag
själv.
- Jag älskar musik och gillar även att sjunga. Men det gör jag dock oftast när jag
är ensam hemma, för jag vill inte direkt påstå att jag sjunger så bra...
- En av anledningarna till att jag bloggar är att jag gillar att skriva. Min dröm är
att bli författare. Tyvärr har jag aldrig tid till att skriva så mycket och jag får nästan
aldrig ihop någon berättelse.
- Jag blev inte såhär boknördig förrän jag läste Harry Potter (som jag förut bara sett
filmer av, och aldrig tänkt läsa pga att de flesta är riktiga tegelstenar). Men efter första
HP-boken var jag fast i den världen och det var början på mitt bokslukande.
- En av mina absoluta favoriträtter är kinamat och jag riktigt njuter när jag äter det.
Det jag helst dricker är cola eller fanta, det varierar periodvis och just nu är det fanta.
Jag är tokig i choklad och måste ha det varje lördag, annars överlever jag inte.
- Sist men inte minst kan jag berätta att jag är rädd för höga höjder, mörker, trånga
utrymmen (som t ex i bergsgångar där man måste krypa). Jag är inte så rädd för ormar
och spindlar men jag gillar dem inte direkt.

Nu har ni kanske lärt er lite nytt om mig.
Nu ska jag, för första gången sen i fredags (!!) läsa. Har inte haft tid eller ork till detta
men nu har jag det äntligen. Dags att hoppa in i spännande Hunger igen!

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Frida

Precis du har fått en Beautiful Blogger av mig för du är speciell för mig!

Inlägget:

http://photosandbooks.blogg.se/2010/september/they-way-to-make-me-happy.html

2010-09-20 @ 20:44:01
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Ja, vi får se helt enkelt, men höstlovet är en bra ide! :D

2010-09-20 @ 21:16:05
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Ebba

Tack så jättemycket!! Vad glad jag blev nu :D

2010-09-21 @ 15:40:20
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Addikoko

Tack! Jag kan bara säga det samma om din blogg:')

2010-09-21 @ 17:33:38
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Nea

Gud vad kul :D Tack superbästa Amelie!

2010-09-21 @ 20:42:36
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Ebba

Blev jätteglad och det hade varit fel om jag inte gav en award till dig med. Läs mer på min blogg :D

2010-09-23 @ 19:36:04
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0