Hur det går med HP-projektet...

För två månader skrev jag om hur jag skulle göra för
att värma upp till den efterlängtade premiären av Harry Potter
and the Deathly Hallows, part 1
. Jag skrev att jag skulle lyssna
på bok 1-6 som ljudböcker och sen läsa Harry Potter 7, på engelska
för första gången.
Här kan ni läsa detta inlägg.



Nu är det så att jag precis fått hem bok 4 från biblioteket. Den var
nämligen försenad i mer än en månad och jag fick vänta väldigt länge.
Så nu när jag äntligen fått den är det inte säkert att jag hinner lyssna
på 4,5 & 6, och läsa sista, innan premiären som förresten äger rum
den 19 november.
Synd, ville verkligen värma upp med att få "läsa" alla böcker igen.
För även om jag läst alla böcker två gånger (och sista 3 gånger) så
glömmer man lite och blir påmind om vissa detaljer när man läser om.
Nu kanske jag får hoppa över att lyssna på bok 5, synd. Det är nog trots
allt viktigast att lyssna på bok 6, den innan boken som filmatiserats.
Menmen, ibland går inte allt enligt planerna.

Men jag längtar otroligt mycket till premiären, - och till att få läsa sista boken
engelska! Har hittills bara läst J.K Rowlings mästerverk på svenska. Och i
original brukar de ju vara ännu bättre. Är det möjligt även med HP tro?

Som avslutning på detta inlägg kommer en ny trailer till filmen:



Visst längtar väl ni också?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag vill inte kalla mig HP-fan, men jag ser verkligen fram emot filmerna. Jag är typ den ända i hela världen som inte har läst alla HP-böckerna. har bara läst de tre första men planerar att läsa de andra åxå, bara det att jag inte har orkat. de är ju så tjocka med mycket händelser, så man måste koncentrera sig ordentligt när man läser för att inte missa något... heheh...

2010-09-25 @ 16:05:46
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Nea

Längtar också! Tycker det är bra att de gör sista i två delar. I de tidigare filmerna har jag blivit irriterad på att de missat så mycket från böckerna. Men så blir det nog inte nu :D

2010-09-25 @ 17:48:40
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Elin

Jag vill gärna se den men jag är lite rädd att den kommer att vara dålig och inte leva upp till böckerna och mina VÄLDIGT höga förväntningar... men jag längtat ändå, såklart

2010-09-25 @ 22:41:32
URL: http://itisourlife.blogg.se/
Postat av: Addikomko

2010-10-01 @ 12:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0