Tänk om...

.. man under ett år inte gav ut några nya böcker?

Låter ju heldumt, tycker säkert några av er. Men tänk efter. Man skulle
hinna läsa massa böcker man velat läsa länge, ja kanske i flera år. Om
det inte kom nya böcker som man bara måste läsa, så har man massa tid
till de där som kanske kom ut för 2 år sedan men som ännu inte fått en del
av ens tid?

Det vore en grej som jag skulle gilla, jag skulle hinna läsa massor som jag
säkert missat på grund av att det hela tiden kommer massa nytt som jag ju måste
läsa.
Vissa bokläsare därute hinner säkert med att läsa både nya såväl som lite äldre
böcker, eftersom att de läser 10 böcker + i månaden. Men jag själv hinner bara
ca 5 böcker varje månad, så ett sådant här år skulle vara en riktigt kul sak!

Vad tycker ni om detta? Låter det kul och bra? Eller kanske bara dumt?
Skriv en kommentar och berätta!


Juste! Jag glömde nästan. Imorgon ska jag på bio, Tusen gånger starkare är filmen
jag ska se, baserad på Christina Herrströms bok med samma namn. Ser verkligen
fram emot det! Kommer skriva som en recension om den imorgon eller på lördag.
Håll utkik!


Kommentarer
Postat av: Nea

Låter kul! Fast då skulle ju fortsättningarna på bra serier man följer inte komma ut :( Men det skulle vara skönt att hinna läsa alla olästa böcker i bokhyllan :D

2010-09-23 @ 18:44:34
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Alice

Det skulle kanske vara bra, jag har massa gamla böcker som jag skulle vilja hinna med att läsa, men det är ju alltid jättekul med nya böcker!

Förresten, såg att vi hade fått en award av dig, tack så jättemycket!

//A

2010-09-23 @ 19:26:35
URL: http://takenbybooks.blogspot.com
Postat av: H

Det skulle vara skönt att kunna konsentrera sig på böcker som redan finns, men det skulle vara hemskt om böcker i serier som man har väntat i evigheter på inte kom ut. Sen skulle det ju vara jättetråkigt att inte kunna få chansen att själv ge ut en bok.

2010-09-23 @ 21:42:01
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: DJ

Jag har nominerat dig till en beatiful blogger:) Även om du redan fått en...

2010-09-24 @ 13:41:15
URL: http://djbok.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det skulle vara bra om de stoppade bokpressarna ett år, det finns så många böcker man inte hinner läsa som säkert är jättebra! Men om man är författare så vill man säkert inte att detta ska ske, då skulle det bli jättesvårt att få sin bok publicerad, och då kanske vi som läsare skulle missa en massa bra böcker...

Jag vill också se "Tusen gånger starkare", ser fram emot recension!

Trevlig helg!

2010-09-24 @ 16:20:31
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag håller verkligen med om att det skulle vara en väldigt bra idé! Men jag håller med Sofie, det skulle inte vara så roligt om man var författare och inte kunde tjäna några pengar på nya böcker under ett helt år

2010-10-03 @ 10:22:03
URL: http://bookshelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback