Uppdatering + video

Hej, minns ni mig? För er som glömt bort vem jag är så heter jag Amelie och bloggar här.
Jag har inte bloggat på drygt en vecka nu och det känns som evigheter sedan. Inte bra, inte bra. Men jag har försökt ha så roligt som möjligt och försökt göra så mycket som möjligt denna sista vecka på sommarlovet.
Jag börjar skolan på måndag. Gymnasiet. Usch, lite läskigt är det. 

Läsningen går också riktigt dåligt, måste jag tyvärr medge. Jag har läst kanske.. 50 sidor denna vecka? Jag vet inte, men jag har inte kommit någon vart i Awakened som är boken jag läser för tillfället. Men boken hjälper inte direkt till med att vara spännande, nja, den känns lite tråkig för tillfället. Men det blir säkert bättre när jag kommit lite längre än bara 100 sidor.

Så vad har jag gjort denna vecka då om jag inte läst eller bloggat? Jo, jag har varit med kompisarna ganska mycket. Många av dem började i onsdags eller torsdags. Men två kompisar som, liksom jag, inte börjat än, är bokbloggarna Nea och Frida som jag träffade i tisdags.
Det blev en liten bokprats-picknick och det finns till och med en video med oss. Jag hatar att se mig själv på video och vill helst inte att ni ser detta men jag ska inte stoppa er. Här är videon:


Jag ska verkligen försöka läsa mer nu i helgen. Jag har upptäckt insett en sak också:
Jag trodde att jag skulle blogga och läsa mer på sommarlovet. Men sanningen är att jag läser och bloggar mer under skoltider, knasigt va?

När börjar skolan för er?


/Amelie

Kommentarer
Postat av: Clara

Jag börjar också på måndag, i 8:an. Varför inte börja skolan den 1:e september istället?!



Hoppas gymnasiet blir toppen!

2011-08-20 @ 14:39:23
URL: http://bokclara.blogspot.com/
Postat av: Pia

Jag börjar också på måndag. Sista året på gymnasiet! herregud va fort tiden gick :S Vilken linje har du valt till gymnasiet föresten? :D

2011-08-20 @ 14:48:16
URL: http://bookrelated.devote.se
Postat av: Anna

Jag börjar på tisdag(:

2011-08-20 @ 21:22:02
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Hannah

Trevlig video :)

Börjar i skolan om bara några få dagar (kändes som jag fick något hårt i huvudet när jag nyss insåg detta), andra året på gymnasiet. Jag undrar som Pia: Vilken linje skall du gå?

2011-08-20 @ 23:33:03
URL: http://bokfarden.blogspot.com
Postat av: Anna

Svar(och förlåt för att det dröjde innan jag svarade): Jag tror att jag fick ett mejl om att jag hade beställt böcker,sedan fick jag även ett mejl när de hade skickat böckerna. Tror jagxD

2011-08-21 @ 21:45:56
URL: http://bookshelf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0