Bokiga klappar

Då var julafton över igen. Så fort allt går. Men jag har iallafall hunnit med att få några paket och dessutom lite läsbara sådana med:

- The scorch trials av James Dashner
- Divergent av Veronica Roth
- Delirium av Lauren Oliver
- Arvtagaren av Christopher Paolini

Förutom dessa 4 så fick jag även City of Glass av Cassandra Clare av en kompis i torsdags, men den ligger 60 mil söderut i mitt hus, så den fick inte vara med på bild. Men det är alltså 5 böcker totalt.
Har redan hunnit ta reda på att Arvtagaren är 906 sidor lång (hjälp..) och dessutom kärat ner mig i Deliriums omslag. Den utgåvan jag fick är sååå fin. Och såklart så ser jag massor fram emot alla de här böckerna!

Tyvärr så har det inte alls blivit mycket läsning nu under julhelgen. Bara dryga 60 sidor (i skrivande stund) i Dash & Lily's book of Dares. Men imorgon ska det bli snöstorm här, så det kommer förhoppningsvis finnas tid för läsning då.

Fanns det några bokiga klappar till er under granen i år?
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Andrea :D

Åh,de där böckerna vill jag läsa!

Ja,6 böcker fick man,dessutom presentkort(Akademibokhandeln),500 kronor,Adlibris,200 kronor :D

2011-12-25 @ 21:40:19
URL: http://andypandycool.blogg.se/
Postat av: elin

japp slutstation rättspsyk fick jag :)

2011-12-25 @ 22:36:21
Postat av: Anna - Boktycke

Fick tyvärr inga böcker i julklapp. Divergent är superbra!



Sv: Tack för din kommentar. Näh, tyvärr så plagierar hon inte idén utan inläggen i sig. Skulle inte ha blivit upprörd ifall hon bara tog idén och jämförde andra böcker men när hon kopierar inlägg och recensioner rakt av så har det gått för långt. Och det värsta är ju att hon fortsätter trots att jag har bett henne att sluta flera gånger. Jaja, vi får vi hoppas på att hon inser att hon gör fel och slutar med att kopiera mina och andras inlägg.

2011-12-25 @ 22:51:08
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Clara

Hoppas böckerna är bra! Om du vill får du gärna visa upp Delirium!



Jag fick 20 böcker totalt (7 st är Harry Potter) och det är ju sjukt mycket! (Jag har bloggat om dem!).



Ha det fint!

2011-12-25 @ 23:44:09
URL: http://bokclara.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Divergent är helt underbar! Har också Arvtagaren hemma i bokhyllan men har inte gett mig på den är pga storleken ..



Själv fick jag bara några klassiker i julklapp, brukar inte önska mig böcker eftersom det inte finns ett stort utbud av engelska böcker i bokaffärerna och det finns en risk att man får dem i fel omslag osv (är ganska noggrann med sånt, haha) Dock fick jag presentkort på Bokia och Akademibokhandeln! :)



Hoppas att du har haft en underbar jul!

2011-12-26 @ 00:00:11
URL: http://magical-books.blogspot.com
Postat av: Anastasia

Divergent är en av mina favorit böcker! Du kmr säkert älska den! Delirium är så bra! Asså oh, den är för bra för att vara sann! Va roligt att du fick det nya omslaget! Den är verkligen superfin men jag hade köpt min innan den kom :p CIty of Glass...Jace 'nuff said! Hoppas du gillar böckerna! Puss!:)

2011-12-26 @ 02:39:32
Postat av: Iktoro

Bara lite på franska. Men jag & mamma ska ta en tur till bokus och beställa några böcker så det går ingen nöd på mig :)

2011-12-26 @ 14:22:58
URL: http://iktorosbocker.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag fick två presentkort på bokia med sammanlagt 200 kr på. Sedan så fick jag tre böcker:

Haruki Murakami - Sputnikälskling

Allison Pearson - 28 timmar på ett dygn - en karriärmammas dagbok

Yoko Ogawa - En gåtfull vänskap



Hoppas att din jul var underbar!

2011-12-27 @ 20:09:32
URL: http://bokensmening.devote.se
Postat av: Olivia

SV: Den där iden med att länka böckerna på bokus var ju riktigt smart, att jag inte tänkte på det. Aja, får komma ihåg det tills när jag fyller år i maj ;)

2011-12-28 @ 11:17:59
URL: http://magical-books.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vilka härliga julklappar! Jag väntar på att min kopia av Delirium ska komma! :)



Själv fick jag sju pocketböcker i julklapp. Det ska bli kul att sätta tänderna i dem.

2011-12-28 @ 11:38:56
URL: http://helenasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Siis

Ja har fått, Across the Univerise, en bok av Joathan safran Foer och så Divergent, längtar tills jag får läsa den! :D Jag avslutade City of Ashes för två dagar sedan och måste köpa City of Glass snabbt, är rätt avundsjuk på dig som har fått den :D



(:

2011-12-28 @ 21:01:00
URL: http://siisthafreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0