Sammanfattning av 2011

Antal lästa böcker: 51 
Antal lästa sidor: 16677
Genomsnittligt antal böcker per månad: 4.25

Favoriter




Läsningen det här året harfgått lite upp och ner, men resultatet är jag nöjd med. Visst hade jag gärna läst fler böcker, men jag har ändåsslagit mitt förra års-bästa (med en bok, haha. Under både 2009 och 2010 blev det 50 böcker). Har läst bra böcker likväl som några som var lite sämre. Har påbörjat nya, bra serier samt fått upp ögonen mer för den engelska och amerikanska YA-världen.


Bokrelaterade upplevelser

- Hunger Games-filmens marknadsförings-planer i Sverige - Roligt att få hjälpa till och planera förberedelserna till filmatiseringen av en av mina absoluta favoritböcker.
- Biopremiären av Harry Potter and the Deathly Hallows - Denna lista vore ju helt enkelt inte komplett utan att denna magiska händelse fick vara med!
- Cirkel-minglet i Maj - Otroligt kul att bli inbjuden till det och att få lyssna på samt träffa Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg!
- Bokmässan 2011! - Mitt första besök som blev en väldigt härlig upplevelse som jag fick dela med min bokvän Frida. År 2012 ska jag återvända, såklart!
- Relase-fest för Spökriddaren och hans väpnare i September - Förutom att få gå till en rolig fest till en boks ära så fick jag även träffa Cornelia Funke!


Så, ännu ett år har gått till ända. Bok-mässigt så har det varit ett riktigt bra år!
Men jag har en känsla av att 2012 kommer att bli ännu bättre, på alla sätt och vis!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Iktoro

Ja, det hoppas jag med! Snälla Bonnier Carlsen översätt City of Bones NU!

2011-12-31 @ 21:14:46
URL: http://iktorosbocker.blogspot.com
Postat av: Anastasia

The Mortal Instruments och Vampire Academy är också mina favoriter. I för sig jag blir kär i varje bok jag läser. Well,well whatcha gonna do right ;)

2011-12-31 @ 23:46:06
Postat av: Lisa

Gott nytt år och tack för din jätte fina blogg!

2012-01-01 @ 00:56:24
URL: http://bladvandaren.blogspot.com
Postat av: Elisabet

51 böcker, du klarade alltså din Reading Challenge, BRA JOBBAT! :D Själv börjar jag undra om jag alls kommer klara av 100 böcker... Får stenläsa böcker nu eller vad man nu ska kalla det :)

2012-01-14 @ 14:58:55
URL: http://bokvarg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0