Bok i brevlådan

Mitt förra inlägg var inte helt sanningsenligt. Jag har faktiskt köpt en till reabok.
Upptäckte paketet i brevlådan när jag kollade precis efter jag publicerat inlägget:


Sprickor och honungslim av Linzi Glass

Jag hade faktiskt den här boken innan. Eller nja, inte hela. Det är nämligen så att i det ex
som jag fick i födelsedagspresent för några år sedan, så saknas det 49 sidor. Jag upptäckte
det när jag läste den för länge sedan. Ett stort tryckfel, eller vad kallar man det? Hur kan 49
sidor bara försvinna?
Jag lånade boken på biblioteket då för att läsa de sidorna som fattades och letade i bokaffärer.
Den fanns inte någonstans.
Jag bestämde mig för att om den någon gång blev extra billig så skulle jag köpa mig ett nytt,
komplett ex. Nu har tiden kommit och jag äger nu Sprickor och honungslim - hela boken!


Bild 1: Om ni kollar noga så ser ni att boken till höger är tjockare, det är den nya, kompletta boken.
Bild 2: Uppslaget där något blivit fel. Sid 72 till vänster och sid 121 till höger. Uppslaget hänger
inte alls ihop i text heller.

Har ni råkat ut för något liknande? - Ett lite större fel i böcker alltså.
Har ni läst Sprickor och honungslim? - Vad tyckte du?

Ni som inte läst boken borde ge den en chans! Jag älskade den. På bokus reas den nu för 29 kr.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har varit med om att sidorna inte har varit i ordning i en bok. Jag blev helt förvirrad innan jag märkte att det var fel på sidorna. xD

2011-02-24 @ 21:46:35
URL: http://bokmagi.blogspot.com
Postat av: Hundöra

Tips till nästa gång det händer. Kontakta förlaget, speciellt om det ändå är ett svensk förlag, och se om du kan få ett nytt exemplar. De skickar nog mot den gamla om de har någon kvar på lager.

2011-02-24 @ 22:30:55
URL: http://bokmarkt.hundora.se/
Postat av: Pia

hmm, något sånt har inte hänt mig på länge. Kan bara komma på en gång när jag var 10 och pennumererade på någon häst-bok-klubb (det var på den tiden då jag var en häst-tjej, hehe) och så fick jag en bok där texten var avkapad på mitten, alltså att det bara fanns text på halva sidan i typ tre kapitel på raken. Fy så ledsen jag blev. Men sen dess har jag väll haft tur antar jag :)

2011-02-24 @ 22:50:58
URL: http://zelter.devote.se
Postat av: Sofie

Hahaha! Vad lustigt!

2011-02-25 @ 15:47:49
URL: http://filo-sofie.blogspot.com
Postat av: Ebba

Precis samma sak hände mig alldeles nyligen. Jag läste City of Bones och helt plötsligt så fattade jag ingenting. Sen märkte jag att ett kapitel, 34 sidor, var borta.

Jag kontaktade Bokus (där jag hade köpt den) och de har skickat en ny (ska komma vilken dag som helst!)

Jag är väldigt tacksam att jag kunde reklamera boken eftersom jag köpte den i somras och jag var lite oroligt att de inte skulle gå, men det gick och jag är väldigt glad över att snart få läsa klart CoB! :)

2011-02-25 @ 16:39:22
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Olivia

Detta har som tur är aldrig hänt mig, men det låter ju helt sjukt! Hur kan så många sidor bara försvinna? Dom borde ju väga böckerna eller något före dom skickar i väg dom, för att se att inga sidor fattas, haha.

2011-02-25 @ 22:47:27
URL: http://magical-books.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0