Februariläsning

Hejsan. Ta det lugnt, jag har inte övergett bloggen. Tyvärr har bara pluggandet
fått prioriterats.
Jag har haft mycket plugg den här veckan, bland annat till ett svårt NO-prov som jag
hade idag. Superskönt att ha det överstökat, nu kan man verkligen slappna av.
Tråkigt nog kommer det att bli lika mycket plugg snart igen, nästa vecka till exempel
- då har jag nationella prov i svenska! Det blir jobbigt det.

Som ni kanske gissat har det inte blivit mycket läsning heller, det känns väldigt trist.
Jag har läst kanske 10 sidor varje dag, precis innan jag somnat. Men i helgen ska jag
nog hinna läsa en aning.

Okej, nog om det. Tänkte lägga upp en bild på de böcker jag, trots tidsbristen, skulle vilja
hinna med nu i februari.

Just nu läses Burned av P.C Cast & Kristin Cast, i den har jag kommit kanske 60 sidor i
skrivande stund.. men den är bra, hittills.
Sen väntar Rachel Cohn's Du vet var jag finns, följt av Janis den magnifika av Johanna Nilsson.
Sist men inte minns vore det roligt om jag hann med att läsa del två i serien Vampire
Academy: Frostbite av Richelle Mead.
Ordningen kan komma att ändras eftersom.

Jag tror helt ärligt inte att jag hinner alla de jag just nämnde.. Men att lägga upp mål för
månaden är bra, då blir man taggad att läsa mer, trots att man helst skulle vilja lägga sig
i sängen och sova efter pluggandet.

Brukar ni planera vad och hur mycket ni ska läsa inför en tidsperiod? (t ex en månad).

Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Tack :D <3

2011-02-03 @ 21:06:31
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Julia

Nationella behöver man ju inte plugga till ^^

Jag brukar inte planera. Men när vi läser böcker i skolan, som vi gör nu, läser jag bara den så läser jag de böcker jag vill sedan. Det går mycket snabbare att bli av med skitboken då.

2011-02-04 @ 09:49:52
URL: http://juliaogne.blogg.se/
Postat av: Nea

Jag brukar aldrig planera läsningen. Vill kunna välja bok efter det humöret jag är på. Blir också väldigt stressad då och hinner inte riktigt njuta av läsningen. Men det verkar fungera väldigt bra för de som klarar det. Lycka till på svenskaprovet!

2011-02-04 @ 15:25:19
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Recenzion

Inne i huvudet brukar jag planera men jag låter dom stanna där. För annars blir jag bara stressad om jag ser att jag har tusen böcker på hög (vilket jag oftast har), och då blir det bara att jag läser mindre än jag egentligen skulle... Så nej, det är bara en onödig stressfaktor-sak för mig. Lycka till med proven och även fast jag inte har nationella så tycker jag att skolan tar mycket tid! :)

2011-02-04 @ 15:28:22
URL: http://recenzion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0