Om boken "Du vet var jag finns"

På efterfrågan av er lägger jag upp handlingen till Du vet var jag finns av Rachel
Cohn, boken jag skrev om tidigare idag.

Såhär står det på baksidan:
" Det var en gång två kusiner som älskade varandra som systrar.
Det var en gång två kusinsystrar som lekte sagolekar i sin trädkoja. (Men i deras sagor
lämnade Skönheten Odjuret för trollkvinnan som läst förbannelsen över honom och den
utflippade Alice i Underlandet knaprade roliga piller för att orka sig igenom spegeläventyret.
I favoritleken vaknade aldrig Törnrosa.)

Det var en gång två tonårsprinsessor som drog iväg åt olika håll. Den ena skimrande
älvlik, den andra tungsint grå.
Jag jobbade extra i bokhandeln den dagen jag fick beskedet. Allt jag behövde höra var
hennes namn, Laura , och jag visste, jag bara visste när jag kände hugget i hjärtat och
den klösande paniken i bröstet, jag visste, för Laura gjorde alltid det jag önskade att jag
skulle våga.

Det var en gång en kusin som bestämde sig för att ta en tupplur som hon aldrig skulle
vakna ifrån... "

 

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att detta låter som en riktigt, riktigt bra bok.
Ser så fram emot att få läsa den!

Vad tycker ni? Låter det bra?


Kommentarer
Postat av: Pia

Den låter verkligen jättebra! :D

2011-01-08 @ 02:13:44
URL: http://zelter.devote.se
Postat av: andréa

Lånade den nyligen från biblioteket, väntar ivrigt på att läsas (: Verkar väldigt bra.

2011-01-08 @ 10:44:35
URL: http://deddoliinah.blogg.se/
Postat av: Julia

Omg, jag vill läsa :O

2011-01-08 @ 13:00:04
URL: http://juliaogne.blogg.se/
Postat av: Tonårsboken - Elin

Jag läste den för ungefär ett halvårsedan och blev först väldigt besviken. Men jag tyckte boken växte i efterhand och jag har tänkt väldigt mycket på den efteråt.



Det är jobbigt att se hur huvudpersonen dras allt djupare in i drogmissbruk och i sorg. Det är obehagligt att läsa men jag tycker ändå den är väldigt stark.



Ska bli roligt och höra vad du tycker sedan ;)

2011-01-09 @ 16:10:38
URL: http://www.tonarsboken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0