Day 17 – Favorite quote from your favorite book

Jag lägger upp tre citat här, men det sista är favoriten. Den här boken..  det finns inga ord för den.



" De båda männen dök upp ur tomma intet, några meter från varandra på den
smala månbelysta stigen. Ett ögonblick stod de helt stilla, med trollstavarna riktade
mot varandras bröst. Sedan kände de igen varandra och stoppade in stavarna under
sina mantlar och började raskt gå åt samma håll.
'Några nyheter?' frågade den längre av dem.
'De bästa tänkbara', svarade Severus Snape. "

-
Början på Harry Potter och Dödsrelikerna. Älskar den här början...


" De var bara ben nu, eller stoft, och de varken visste eller bekymrade
sig om att deras son stod här livs levande, alldeles nära, med ett hjärta
som fortfarande slog, att han levde tack vare deras uppoffring, och att
han just nu önskade att han vilade där under snön tillsammans med dem "

- När Harry besöker sina föräldrars grav.


SPOILERVARNING!

Favoritcitatet:
" 'Se ... på ... mig", viskade han.
De gröna ögonen fann de svarta , men efter en sekund verkade något i djupet
av det svarta ögonparet försvinna och lämnade dem stela, uttryckslösa och tomma.
Handen som höll i Harry dunsade ner på golvet och ... rörde sig inte mer. "

-
Det mest sorgliga ögonblicket i hela boken, skulle jag tro.

Absoluta favoritcitatet, jag grät så mycket när jag läste det här, mer än jag någonsin gjort
när jag läst en bok.
Där punkterna är i slutet ska det vara ett namn, men jag vill inte ge alltför stor spoiler där.
Ni som läst boken vet vem det handlar om.


/Amelie

Kommentarer
Postat av: Agnes

En annan sorglig stund i Harry Potter och dödsrelikerna är när Dobby, Harry,Ron,Hermione, Ollivander och Luna (var det några mer?) transporterar sig bort från Malfoys herrgård och Belatrix kastar sin trollstav med en dödande förbannelse in mot klungan med människor och träffar....ja du vet! det är så sorgligt när han lider där på stranden och talar sådär vackert! Å, vad jag snörvlade och grät!!!

//Agnes

2011-03-05 @ 16:08:24
URL: http://tvillingarnasbokbuffe.blogspot.com
Postat av: Julia

Omg, jag fick tårar i ögonen. När jag läste den sista grejen i boken första gången, jag grät så mycket. Jag grät för många karaktärer i böckerna men Hans död berörde mig mest.

2011-03-06 @ 15:51:10
URL: http://juliaogne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0