Intressant uppföljare

En bok jag (helt otroligt nog) lyckades glömma när jag berättade om nya böcker nu i maj (se inlägg här.
var faktiskt den jag ser mest fram emot. Hur lyckas man glömma något sådant? Kanske en av
anledningarna var att jag trodde att den skulle komma i juni, inte maj. Ibland blir det fel.

Boken jag pratar om är en uppföljare till en bok jag gillade väldigt mycket.
Och som även var boken som låg i min brevlåda idag...


När jag lät dig gå av Gayle Forman
Mia är hyllad cellist och Adam har slagit igenom som rockstjärna.  Adam lever ett hårt liv i strålkastarljuset
med en känd flickvän vid sin sida. Men han kan inte glömma Mia. Varför rann deras förhållande ut i sanden?
Varför slutade hon höra av sig? För att han gav henne tillåtelse att lämna honom ... bara hon inte släppte
taget om livet... den där dagen när han vakade över henne på sjukhuset. Och hon låg i koma. Kunde hon
verkligen höra honom då? Adam får ett dygn ensam i New York. Samma kväll  ska Mia ge en konsert. Han
smiter in och lyssnar. Efteråt blir han kallad till Mias loge ...



Jag är lite tveksam på om det går att göra en bra uppföljare till en så bra bok som Om jag
stannar
som hade ett så bra slut. För mig hade det räckt där, men jag är ändå väldigt nyfiken
och känner att jag måste läsa När jag lät dig gå. Så nu har jag den hemma för att läsas.
Upp till bevis, Gayle Forman!

Hur är det med er? Ni som läst Om jag stannar, blir det en lyckad uppföljare?
Och såklart: Ni som läst När jag lät dig gå, var den bra? I samma klass som första boken?


För att läsa min recension på första boken, Om jag stannar, klicka på bilden här under. 



Stort tack till B Wahlströms för recensionsexemplaret!

Kommentarer
Postat av: JuliaD

jag hoppas på att denna uppföljaren ska vara lika bra :) men ja det återstår och se :D jag har längtat och nu e den här :)

2011-05-11 @ 18:57:13
URL: http://juliadagbok.blogg.se/
Postat av: Recenzion

Jag är som du, också lite tveksam till fortsättning för första var ju såå bra! Men den ska komma i min postlåda denna vecka hoppas jag så vi får väl se! :)

2011-05-11 @ 21:39:30
URL: http://recenzion.blogg.se/
Postat av: Sofie

Sv: Jag har skickat ett mejl till dig med boken, och nedest finns det några fårgor. Om du vill får du gärna kommentera mer, och skriv PRECIS vad du tycker! :)

Ha det bra!

2011-05-12 @ 15:57:07
URL: http://filo-sofie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sv: Jag har skickat ett mejl till dig med boken, och nedest finns det några fårgor. Om du vill får du gärna kommentera mer, och skriv PRECIS vad du tycker! :)

Ha det bra!

2011-05-12 @ 15:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0