Sammanfattning: Augusti 2012

Antal lästa böcker: 7
Antal lästa sidor: 2080

Månadens bok:
Du glömde säga hej då av Sarah Dessen.
Den senaste tiden så har Mclean flyttat runt massor och på varje ställe så har hon antagit en ny personlighet. Men nu när hon kommer till Lakeview finner hon sig själv i en situation där hon inte kan vara någon annan än sig själv. Men vem är Mclean egentligen?
En väldigt mysig och riktigt bra bok som delvis handlar om att finna sig själv, men mycket mer om familjerelationer. Lägg sedan till vänskap och en nypa kärlek!


Bottennapp eller besvikelser: Mitt klimatkatastrofala liv av Saci Lloyd, som utspelar sig när växthuseffekten och alla andra miljöförstörelser tagit över samhället. Det hade kunnat bli bra - om boken bara haft en riktig handling! Nej, den här boken var inget för mig.
(Läs mer mer om det i min recension här)

Utvärdering: Yes! Äntligen fick jag en sådan där läsmånad som är bättre än vanligt - något som bara händer en eller två gånger per år, ungefär. Sju väldigt olika böcker, som jag även tyckte väldigt olika om. Men varierade läsupplevelser har jag haft iallafall!

Böcker i augusti 2012:
Personer du kanske känner av Jay Asher & Carolyn Mackler
37 things I love av Kekla Magoon
Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg
Du glömde säga hej då av Sarah Dessen
Mitt klimatkatastrofala liv av Saci Lloyd
Det är jag som är Caroline av Peter Barlach
I heart you, you haunt me av Lisa Schroeder

De böcker som ännu inte är recenserade kommer att bli det inom kort.

Hoppas att ni läste något bra i augusti månad! :)
/Amelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0