Gratis böcker och prisutdelning

En torsdag utan planer tog en bokig vändning till kvällen.
Först var jag på Palatset, ett ställe för barn och ungdomar i Gamla stan som tyvärr nu gått i konkurs. Där har jag inte varit mycket, men har varit med lite för länge sedan i deras grupp BOKarna. Men nu ska Palatset stängas ner och där inne fanns bland annat ett Bokeri med massvis av böcker. Så idag fick man komma dit och plocka på sig, rädda böckerna från att kastas bort.
Och vem säger nej till gratis böcker? (även om anledningen till att man fick dem är tråkig)

Antiloper av Ester Roxberg, Spejarens lärling - Gorlans ruiner av John Flanagan, En bit av mig fattas av David Levithan, Välkommen hem av Johanna Lindbäck  - ska bli intressant att läsa alla dessa!
Hittade även Harry Potter och De vises sten som jag inte kunde låta bli att plocka på mig, trots att jag redan läst den flertalet gånger. Äger ju trots allt bara bok 7 på svenska sen tidigare, så passade på nu. Dessutom var den inbunden med ett skyddsomslag och "inbyggt bokmärke". Så fin var den!

Alla böcker var i jättefint skick, man undrar nästan om någon läst dem alls..



På Palatset träffade
jag även Nea och vi gick tillsammans vidare till Kulturhuset, för där skulle nämligen vinnaren av Årets boktipsare utses. Det var inte riktigt planerat att vi skulle dit, men vi passade på. 
Av de fem nominerade som fanns på plats var Elin & Hanna från Tonårsboken, Matilda från Matildas läshörna och Tova från Bokugglan, men vinnare blev Kerstin Rydén som driver ett företagsbibliotek. 
Kul att se prisutdelningen, där även några författare intervjuades kort. 

Sen ska jag väl inte glömma att nämna att..
- Det är exakt en månad tills dess att The Hunger Games har biopremiär! Den 23 mars alltså, längtar som en galning!
- Ni vet det nog nu, men J.K Rowling ska ge ut en till bok! Gud, vad glad jag blev när jag hörde nyheten *happy-dance*. Boken ska inte alls vara i stil med Harry Potter och ska rikta sig till vuxna, men såklart så måste jag ju ge den en chans - man missar ju inte en bok av ens favoritförfattare, eller hur?

 


Okej, det var allt från mig denna inte så vanliga torsdag :)
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Andrea :D

"avundsjuk"

2012-02-23 @ 21:57:07
URL: http://andilove.bloggplatsen.se
Postat av: Lucy

Kan väl inte förneka att jag är lite avundsjuk jag med ;)

Men jättekul med nya böcker! :D

2012-02-23 @ 22:43:01
URL: http://bokrygg.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad roligt att ni var där! Men varför hälsade ni inte? Det hade varit roligt att träffa er.

2012-02-24 @ 13:43:10
URL: http://bokmatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0