2012 - Nyårslöften och liknande

Nytt år - nya böcker. Det innebär också nya mål och löften som man ska försöka klara. Här är mina:

- Läsa fler böcker på dess originalspråk - Japp. Mindre översättningar, med andra ord.
- Läsa ännu mer på engelska - Har under senaste tiden fått upp ögonen mer för amerikansk och engelsk ungdomslitteratur, så detta löfte passar bra nu!
- Läsa minst 60 böcker totalt - Har haft 50 böcker som mål senaste åren. Nu höjer jag ribban en aning!

Det var alla som jag har i huvudet för tillfället. Det tillkommer säkert några allteftersom året går, men dessa får räcka så länge.
En annan grej jag kommer försöka att göra under 2012 är att läsa lite mer böcker som jag i vanliga fall inte skulle prova på. Testa lite utanför bekvämlighetszonen, alltså! Vem vet? Kanske gör man en ny upptäckt!

Som jag skrev ovan så är 60 böcker målet för i år. Det blir ett genomsnitt på 5 böcker i månaden. Därför har jag en ungefärlig månadsstruktur:
- 2 böcker på engelska.
- 1-2 nya svenska böcker, recensionsexemplar eller liknande (gäller även böcker översatta till svenska)
- minst 1 bok som varit i min bokhylla en längre tid - dags att börja beta av dem!

Hur ser era bokiga nyårslöften ut?

Ett sista löfte (fast jag är säker på att jag kommer att följa det!) är att hålla bloggen igång! 
Hoppas att 2012 blir ett bra läsår, både för mig och för er!

/Amelie


Kommentarer
Postat av: sassa

jaaag ska försöka att läsa en bok på varje bokstav som TITELN börjar på! <3

2012-01-03 @ 22:44:17
Postat av: Antonija

Hej! Jag har en fråga, har du läst Evermore - De odödliga av Alyson Noël? Och i så fall, vad tyckte du om den? :)

2012-01-04 @ 14:13:37
URL: http://antonija.blogg.se/
Postat av: Clara

Jag ska läsa minst 50 böcker detta året (men det är mer som ett mål än ett löfte).



Lycka till med dina nyårslöften ;)

2012-01-04 @ 19:33:12
URL: http://bokclara.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Hej!

Jag har faktiskt inte tänkt på något speciellt boklöfte. Men om det skulle vara något såhär på rak arm så skulle det vara att försöka läsa böckerna i min bokhylla. Vi får väl se hur det blir med det. Jag får väl skriva en lista på bokhylleböcker som är olästa på min blogg och sedan bevisa att jag kan beta av dem. Hoppas att du har fått en bra start på det nya året!

2012-01-04 @ 19:43:23
URL: http://bokensmening.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0