Halvårssammanfattning 2012

Nu är hälften av detta år förbi - det låter ju lite skrämmande när man tänker på det! Därför så tänkte jag göra en liten sammanfattning av min läsning de senaste sex månaderna, för att friska upp minnet hos både er och mig själv.

Antal lästa böcker: 24

Antal böcker på svenska: 16
Antal böcker på engelska:
8

Antal böcker av kvinnliga författare: 19½
Antal böcker av manliga författare: 4½

(Klicka på bilderna nedan för att komma till bokens recension)

Favoriter (ej omläsning)


Bottennapp och besvikelser

Jonas bok gillade jag inte alls. Det är inte ofta jag verkligen sågar en bok, men recensionen på denna bok är en negativ sådan. Nej, den boken är inget jag rekommenderar. Varma kroppar var en besvikelse. Ingen dålig direkt, men inte alls så bra som jag hoppats - den hade potentialen, men levde inte upp till den.

Utvärdering: Läsningen det här året har hittills gått hyfsat bra. Hade gärna velat hinna med lite fler böcker, men det antal jag hann med är helt klart godkänt för mig. Däremot så var det ju alldeles för få böcker av manliga författare! Vad hände där? Jag gissar att det beror på att jag inte tänker på vilket kön författaren har när jag plockar upp boken. Lite fler engelska böcker hade ju inte varit fel heller.
Men i överlag så har läsningen detta halvår varit väldigt bra! Det var väldigt få böcker jag inte gillade och många som var riktigt bra - det fanns flera kandidater till "Favoriter" ovan men som fick gallras bort.

För att se listan på alla böcker jag läst under halvåret och länkar till deras recensioner, klicka er in på rubriken "Läst 2012" som ni finner på bloggens startssida - eller så följer ni länken här.

Har ni läst något extra bra under halvåret som gått? :)

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Linda

åhm håller med om att "Varma kroppar" var en riktig besvikelse. :(

2012-07-07 @ 19:13:49
URL: http://heisweet.blogg.se/
Postat av: Fanny

SV: Okej :)

2012-07-08 @ 23:49:04
URL: http://fantanizer.blogg.se
Postat av: Lisa

SV: Nja, inte direkt (: Fast jag tänker mig en riktig bok. Inte typ något dyrt uppslagsverk eller en dyr faktabok, haha.

2012-07-10 @ 16:29:28
URL: http://bladvandaren.blogspot.com
Postat av: Agnes

Sv: Det är verkligen en jättesöt bok, så du gör helt rätt i att läsa den! :)

2012-07-11 @ 16:06:58
URL: http://boooklovin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0