Somriga boktips

Igår fick jag mitt efterlängtade sommarlov. Därför så känns det ju väldigt lägligt med ett inlägg om böcker som passar bra på stranden, altanen eller - om vädret kanske inte är på topp -  i soffan under sommaren!

Fina böcker om kärlek, vänner och familj:


Böcker fyllda med spänning och kanske även lite läskiga stunder:


Om man vill lämna solstolen och hälsa på i en annan värld för ett tag:


Sen kan jag ju säga att ett evigt tips är Harry Potter-böckerna av J.K. Rowling, de passar väldigt bra, när som helst egentligen. Har du inte läst dem så är sommaren en perfekt tid att göra det. Så, nu har nörden inom mig också fått tala.

Så, nu har ni fått lite blandade boktips för semestern, alla relativt nya titlar.
Tipsa gärna mig om böcker som funkar bra under denna varma årstid!

/Amelie

 


Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Inte läst alla dessa men instämmer vad gäller Jenny Hans böcker och "Mitt perfekta liv". Jag kommer att läsa HP i sommar för första gången faktiskt, blir säkert mysigt :)

2012-06-10 @ 06:33:59
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Anna

Skönt med sommarlov! Själv har jag en vecka kvar tills jag får det:(

2012-06-10 @ 09:47:32
URL: http://bookshelf.blogg.se/
Postat av: Sofie

Läst Jellicoe Road? Gör det annars!

2012-06-10 @ 18:08:20
URL: http://filo-sofie.blogspot.com
Postat av: Julia

Goodnight Mister Tom, Pojken i Randig pyjamas, the girl who chased the moon ( läser den nu och den är jätte mys ) och ja LÄS OM HP <3

2012-06-11 @ 10:01:06
Postat av: Carro

Många spännande böcker! Har du läst något av Carin Gerhardsen eller Peter Robinson? Dom skriver spännande deckare!

2012-06-19 @ 19:30:26
URL: http://bokslukare.blogg.se
Postat av: Elin

Om man gillar engelska böcker måste man läsa någon av Paige Toons böcker, helt underbara! Läste precis ut hennes nyaste, One perfect summer :)

2012-06-19 @ 23:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0