Musikrelaterat igen / sista tävlingsdagen!

Minns ni för sisådär en vecka sedan när jag gjorde ett inlägg om Sportlovsläsning? Minns ni att jag nämnde hur jag ofta brukar läsa mindre under ledigheten än under vanliga skolveckor? 
Ja, man kan ju verkligen säga att det stämde den här gången.
Hur många böcker har jag läst ut? 1. Hur många sidor har jag läst hittills i mars månad? 0.
Sorglig historia, iallafall ur lässynpunkt.

För i övrigt så har jag haft en bra vecka. Fyllt år, umgåtts med kompisar och framför allt: lyssnat mycket mer på musik än vanligt. Det kan jag med glädje skylla på en viss Ed Sheeran som jag här tipsade om på bloggen. Jag har blivit helt frälst av honom och hans musik. Och igår kväll så såg jag honom live
En. Helt. Otrolig. Händelse. Han lät mycket bättre live, både sångmässigt och sättet han framförde låtarna.

Här är två inzoomade, suddiga samt Instagramfierade Iphone-bilder. Men en lycklig Amelie, kan jag lova!

Har ni inte hört någon av Mr Sheerans låtar ännu? Lyssna då, gott folk.
Men nog om musik nu, detta är ju trots allt en bokblogg. Vi kör en liten lässtatus.
Förutom Prinsessan och mördaren som jag läser via skolan lite då och då så ska jag nu börja med omläsningen av The Hunger Games. Planerar att läsa första boken nu innan filmen. Men eftersom att det är en omläsning så blir det nog ingen recension.. eller skulle ni vilja ha en recension på The Hunger Games?

Sen ska jag, vilken dag som helst nu, börja på Varma kroppar av Isaac Marion, vilket leder oss vidare till nästa punkt jag skulle ta upp. Ikväll avslutas tävlingen som jag och Anna håller i, där två personer kommer att vinna ett varsitt ex av just Varma kroppar. Klicka här för information, tävlingen stänger vid midnatt!

I brist på egen läsning de senaste dagarna så frågar jag därför er; läste ni något spännande denna veckan?

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag har läst klart HoN åtta och har bara 70 sidor kvar i tagg i hjärtat :)

2012-03-05 @ 13:59:03
Postat av: Fanny

Joo, du kan skriva en recension på The Hunger Games ! :D

2012-03-05 @ 16:45:05
URL: http://fantanizer.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag har läst Det borde finnas regler av Lina Arvidsson, jättebra!

2012-03-06 @ 11:46:29
URL: http://ylvarosen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0