Sammanfattning: Oktober 2012

Antal lästa böcker: 5
Antal lästa sidor: 1710

Månadens bok
Den utstötte 
av Michelle Paver, första delen i serien Bronsdolken.
Herdepojken Hylas tvingas på flykt när bronsbeklädda riddare är ute efter utstötta; sådana som han. Så småningom hamnar han på Fenfolkets ö där han träffar delfinen Silver och även flickan Pira, som växt upp i lyx. Snart måste de dock möta de mordlystna krigarna och även försöka lista ut den mystiska bronsdolkens roll i det hela.
En välskriven bok med fint beskrivna och detaljerade miljöer som man verkligen njuter av under läsningen! 


Utvärdering: 
Det var svårt att välja en månadens bok för oktober, då alla böcker mer eller mindre hamnade i ett "bra-men-inte-så-mycket-mer"-fack. Bra läsning, men ingen som hade det där extra. Hade även hoppats på att hinna läsa en bok ytterligare, men tiden räckte inte riktigt till för det.

Inför november: Som jag redan upplyst er om så kommer det endast att bli böcker på det engelska språket nu och en månad framåt och det är något jag ser fram emot! Har flera titlar som ska bli riktigt kul att ta sig an. Förhoppningsvis så flyter läsningen på så att jag hinner lite fler böcker än jag gjorde i oktober!

Böcker i oktober 2012:
Ingen sommar utan dig av Jenny Han
Den röda handsken
av Holly Black
Smitta av Michael Grant
Den utstötte av Michelle Paver
+ Bokmanus-som-hittills-inte-har-en-färdig-titel av Fredrik Lindblom

Som vanligt: Recensioner är på gång. Jag är bara extremt duktig på att hamna efter när det gäller just de inläggen.

/Amelie

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Borde också börja lista de böcker jag läst ^^

2012-11-03 @ 13:12:56
URL: http://thequestionmark.blogg.se
Postat av: Beate

Oh, det låter mycket spännande med det där bokmanuset-som-inte-har-en-färdig-titel! Jag är nyfiken ;)
SV: Hoppas du också kommer till London snart!!

2012-11-05 @ 15:04:20
URL: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0