Min helg på Bokmässan - Del 2: Söndag

På söndagsmorgonen så vaknade jag och Anna (lite motvilligt) hyfsat tidigt igen, men vi hade planerat att 
befinna oss på mässan när det öppnade, så då får man vara ute i ganska god tid!
 
Vi hade inga speciella planer för dagen egentligen; inga seminarier eller programpunkter inbokade. Men det var väldigt skönt att ganska planlöst vandra omkring på mässan. 
Jag köpte en bok där, som var Den utstötte av Michelle Paver - faktiskt den enda boken jag bestämt skulle ha, då Paver även skrivit en av mina all time-favourites när det kommer till bokserier; Vargbröder. Hon var även på plats på mässan under lördagen, men tyvärr så hann jag varken lyssna på hennes programpunkt eller få boken signerad. Hade turen att stöta på henne i förbifarten på under bokbloggsminglet och haspla ur mig en hastig "dina böcker är jättebra"-monolog, men tyvärr inte mer än så då hon skulle vidare.

När så klockan närmade sig tolv - och vi gått förbi varje monter på mässan minst 3 gånger - så kände vi oss ganska nöjda och bestämde oss för att ta oss en titt på staden Göteborg istället. 
Stopp nummer ett blev Science fiction-bokhandeln där både jag och Anna bestämde oss för att unna oss något då det blev väldigt lite på själva mässan. Två böcker blev det för mig.

Sedan släntrade vi runt lite vilset i Göteborg i väntan på tåget som skulle föra oss tillbaka till Stockholm. När vi sedan påbörjade resan hemmåt så var vi båda väldigt nöjda och trötta.
En väldigt rolig, fin, givande och helg helt i boktema blev det!

Det är allt jag har att berätta om bokmässe-dagarna, men det är dock ingen garanti på att det inte dyker upp lite mer om det på bloggen den närmaste tiden... I will make no such promises :)

/Amelie

Läs Del 1: Lördag här.

Kommentarer
Postat av: Lisa

"I will make no such promises." Tänkte direkt på The Legend of Korra, haha.

Gillar både Unearthly och Cinder väldigt mycket - du har fin läsning framför dig! (:

2012-10-02 @ 22:38:16
URL: http://bladvandaren.blogspot.se
Postat av: Fanny

Köper man alla böcker på bokmässan eller är någon gratis? Hade velat vara där! (:

Svar: Man köper, för det mesta. Men det finns även förlag som delar ut gratis böcker i sina montrar :)
Amelie

2012-10-03 @ 16:44:47
URL: http://fantanizer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0