Vampyrens märke


Titel: Vampyrens märke
Författare: P.C. Cast & Kristin Cast
Serie: House of Night
Originaltitel: Marked
Sidor: 344

En värld precis som våran, men också en värld där vampyrer
lever helt öppet...

Zoey är inte den vanliga High school-tjej som hon
varit förut. Hostattackerna är första tecknet.
Och det andra kommer när en död kille står vid hennes
skåp i skolan. Han är en spårare vars uppgift är att
hitta blivande vampyrer och märka dem med månskäran -
tecknet att man är vampyr.
När man blivit märkt måste man genast lämna sitt vanliga
liv och bege sig till Nattens hus för att ha en chans att över-
leva förvandlingen...

Jag gillade verkligen den här boken. Var lite rädd att den skulle
vara allt för lik Twilight men det är den verkligen inte. Det händer
nya saker hela tiden och jag hade svårt att slita mig ifrån den.
Riktigt bra och spännande! Stark 4/5
Ser fram emot då jag ska läsa fortsättningen Sveket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0