Så långt vingarna bär


Titel: Så långt vingarna bär
Författare: Julia Sandström
Serie: Nyckelväktarna, del 2
Sidor: 480

Karíten Shanzoc fortsätter sitt uppdrag: att hitta och varna
nyckelväktarna. Samtidigt växer sig sammanslutningen De
avskydda starkare.
Tillsammans med Liva, Comíl och Manjír ger han sig av och
söker efter en av dem. Men resan är mot okänd destination;
de vet ännu inte var nyckelväktaren befinner sig.
Och inte nog med att De avskydda jagar efter honom: de är
även efterlysta av kungens soldater!
Men när de får höra att en karít tagits tillfånga av soldaterna
bestämmer de sig för att rädda honom, för han kan nämligen
ha upplysningar som kan leda dem till Nyckelväktaren. Men
ska de lyckas med att befria karíten?
Hela Christirkustens öde står på spel...

Så långt vingarna bär är fortsättningen på På ödets vingar och
är väldigt bra - bättre än första delen.
Den är spännande och väldigt bra skriven. Man lever sig lätt in
i boken och den är svår att släppa.
Jag ger boken en stark 4/5

Bokens första mening: "En mjuk nattvind letade sig fram över den
öppna slätten och bar med sig ljudet från en knarrande vagn"




Detta var även mitt hundrade inlägg på den här bloggen!
Nu börjar jag läsa på Om jag stannar, samtidigt som Nabus bok
påbörjas via skolan - vi har fått som läxa att läsa en valfri bok
innan vecka 6, och jag tror inte det blir något problem ;)
Läst någon av dessa? Kommentera i så fall med din åsikt! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Vilken fin blogg du har! Jag hittade din blogg via Matildas Läshörna. Vad roligt att du också gillar att läsa och skriva om vad du läser.

Besök gärna min blogg, den heter hannasboktips.blogspot.com där jag skriver om böcker ,musik och filmer.

/Hanna

2010-01-11 @ 21:39:49
URL: http://hannasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0