Väktarens lärling


Titel:
Väktarens lärling
Författare: Joseph Delaney
Serie: Väktaren, del 1
Originaltitel: The Spook's Apprentice
Sidor: 308

Tom Ward blir antagen som lärling till Väktaren.
Det är ingen lätt uppgift som betyder hårt arbete
och stora faror. Många av Väktarens tidigare lärlingar
har misslyckats, och några har till och med dött!
Redan från början sätts Thomas på svåra prov. Han lär
sig hur man driver ut spöken, binder häxor och fjättrar
boggartar.
Men när han luras att befria Mor Malkin, den ondaste och
farligaste häxan av alla, blir livet mer skräckfyllt än han
någonsin kunnat drömma om.

Thomas J. Ward är, precis som de tidigare lärlingarna, en sjunde
son till en sjunde son. Men han är även sin mors son.
Ska han kunna klara den svåra prövningen som Väktarens lärling?

Den här boken är väldigt bra. Den är ständigt spännande och man
rycks med i handlingen från början. Handlingen och världen känns
noga utplanerad. Här finns också en stor del skräck som bara gör
berättelsen ännu bättre!
Om du vill ha en kusligt spännande bok är detta någonting för dig.
Jag ser fram emot att få läsa fortsättningen!
Stark 4/5


Efterföljs av Väktarens förbannelse.

Tack till Frida som tipsade om denna bok, den var verkligen en bok
värd att läsa!

Kommentarer
Postat av: Frida

Roligt att du gillar den! :D

Mina favoriter ar nog tvaan och fyran (Jag ar i thailand sa jag kan inte skriva aao :P)

2010-06-23 @ 06:44:57
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Men du kan fixa en egen om du vill :P Sa hjalper jag dig med nat om du vill elr behover :P

2010-06-23 @ 09:16:29
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0