Tävling - vinn Holly Blacks "Den vita katten"

För att fira bloggens 2 årsdag har jag nu en utlottning om en ny, spännande bok!

Boken heter Den vita katten och är skriven av Holly Black.



Tänk om dina drömmar plötsligt kändes mer verkliga än dina minnen?
Cassel Sharpe kommer från en släkt som i århundraden kunnat manipulera känslor, minnen,
lycka och död – de är berörare. Beröring är olagligt, vilket gör dem alla till brottslingar.
Men Cassel, som är den yngste sonen till en känsloberörare, har inte den förmågan. Hans
mörka hemlighet är av en annan sort – för tre år sedan dödade han sin bästa vän Lila.
Cassel har sedan dess omsorgsfullt upprätthållit en så gott som normal identitet, eftersom
allt han vill är att förtränga de oerhörda skuldkänslor han bär på. Han försöker också undvika
sin familj, som han vet samarbetar med maffian.
Men när hans skrämmande mardrömmar om en vit katt sammanfaller med hans två bröders
hotfulla beteende, så känner han instinktivt att något är mycket fel, och fasaden rämnar. Bit
för bit börjar Cassel pussla ihop trassliga minnesfragment, och med det uppdagas en
konspiration långt mer komplicerad och farlig än han kunnat ana...

Magi, brutal action och en hel del romantik i en och samma bokserie! Holly Black är ingenting mindre
än en tvättäkta thrillerförfattare. Historien om Cassel och Lila lämnar inte någon oberörd.


Detta är alltså boken ni kan vinna. Jag har själv inte läst den men är mycket intresserad. B Wahlströms
kommer skicka ett recensionsexemplar till mig, och de har även varit så snälla att förse mig med detta
utlottningsexemplar som ni nu har chansen att vinna, så ett stort tack till B Wahlströms!

Tävlingsreglerna är enkla;

1. Skriv en kommentar där ni säger att ni vill vara med. Berätta även vilken bok som är den bästa ni läst
i år, hittills + en kort motivering om varför just den är er favorit :)
Uppdatering: Ni måste inte skriva bara en bok, ni får såklart skriva flera favoriter om ni inte kan bestämma en :)
Skriv även namn och mejladress i  kommentarsformuläret så att jag kan kontakta dig om just du vinner.

2. Sprid gärna tävlingen; via ett inlägg på era bloggar, twitter eller vad ni nu kan tänkas komma på. Detta 
är valfritt och man behöver inte ha en blogg för att delta.

3.
Tävlingen avslutas onsdag 15/6 kl 20.00 och vinnaren dras strax därefter och avslöjas senare den kvällen eller dagen efter, 16/6. Vinnaren publiceras på bloggen och får ett mejl där jag frågar om adress så att ni kan
få boken hemskickad.

Lycka till! :)

Uppdatering: Tävling avslutad!

Kommentarer
Postat av: Recenzion

Jag är gärna med och tävlar! Den bästa bok som jag läst hitills i år är nog Om jag stannar av Gayle Forman bara för att den är så fin och skildrar Mias värld så himla bra. Jag lägger in ett inlägg om tävlingen på bloggen imorrn :)

Ha det bra!

2011-06-01 @ 21:13:35
URL: http://recenzion.blogg.se/
Postat av: naba

min favorit bok hitills i år är nog.... cirkeln!

Jag älskade hur den handladeom så många saker i en bok ex.vänskap, kärlek och fantasy o.s.v.

Men jag gillade om jag stannar väldigt mycket jur hon tänkte genom sitt liv och hur bra hon hade det och hur det kommer bli.

Hej då!

2011-06-01 @ 22:13:09
URL: http://www.booksarelives.wordpress.com
Postat av: Frida

Så klart är man med och tävlar, och grattis bloggen! :D

Men åh! Jag har läst så mååååånga böcker som är bra... Hm... En som jag var väldigt impad över vad P.S Jag älskar dig, en underbar historia som jag inte än har släppt! :D

2011-06-01 @ 22:18:59
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Nea

Grattis! Vi verkar ha lite samma koncept :)

Vill verkligen vara med och tävla, men den bästa bok jag läst i år varierar lite från dag till dag och vilket humör jag är på. Just nu känns det som Tidsresenärens Hustru av Audrey Niffenegger. Den var något alldeles extra och det är vackrast skildrade kärlekshistoria jag någonsin läst. Språket var helt unikt och tidsresorna gjorde att den var något utöver det vanliga. Anledningen till varför den är min favorit just nu är för att jag såg filmatiseringen av boken i helgen och blev kär i den på nytt. :D

2011-06-01 @ 22:51:18
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Clara

Jag vill gärna vara med!

Den bästa boken hittils, hmm... nu blir det jättesvårt. Twilight är jättebra, men Cirkeln och en massa andra också. Faktiskt så varierar det från dag till dag, men det blir Så länge vi båda andas, jag är ju lite av en Twilight-nörd! För hela Twilightserien känns så verklig, och man blir beroende. Jag tycker att den är väldigt bra skriven, och Stephenie Meyer har skapat en helt ny värld som många lever kvar i än idag!

Ha det fint :)

2011-06-02 @ 08:32:41
URL: http://bokclara.blogspot.com
Postat av: Fanny

Jag är jättegärna med ! :D

Den bästa boken jag läst hittills är Skuggkysst av Richelle Mead. Det är för att jag verkligen älskar Roses karaktär, och Richelle berättar allting så exakt och man dras med i berättelsen. Händelserna är dramatiska och man vet aldrig vad som kommer hända på nästa sida, så det är helt enkelt en bok som vem som helst kan läsa, för den innehåller allt !

2011-06-02 @ 12:35:23
URL: http://fantanizer.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag är med! Jag läste om den här boken för bara några dagar sen och tänkte Den här måste jag läsa.

Den bästa boken som jag har läst i år är Alla själars natt av Deborah Harkness. Den var lite seg i början, men det är en sån där bok man bara fortsätter läsa utan att tänka på det, plötsligt har man läst halva! Den blev bara mer och mer spännande och man förstod saker som inte stod i texten. Dessutom är den lång, så man hinner njuta av den innan den tar slut.

2011-06-02 @ 13:07:46
Postat av: Amelia

Så klart är jag med och tävlar om jag får! :D

Den bästa boken jag läst i år är Andens kraft av Richelle Mead. För att den är såååå himmla bra!

Och för att Dimitri kom tillbaka! :D

Kraam på dig!

2011-06-02 @ 18:55:12
URL: http://meelias.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jag är med och tävlar!

Den bästa boken jag har läst i år är nog De utvalda: Tankeläsaren av Kristin Cashore. Den var bara så otroligt bra! Det är verkligen en helt ny värld som Kristin Cashore har skapat och som man bara kan kliva in i när man har lust. Sedan är ju själva boken så fin att jag blir glad bara av att hålla i den:)

Jag skriver om tävlingen på Bokgläntan ikväll.

Grattis på din bloggs 2-årsdag förresten:D

2011-06-02 @ 19:37:59
URL: http://bokglantan.wordpress.com/
Postat av: Anna

Åhh, jag vill vara med!



Bästa bok jag har läst iår är Nightshade av Andrea Cremer. Väldigt bra skriven, fascinerande värld och det är tufft med en tjejvarulv som huvudroll.



Mitt mail är: [email protected]

2011-06-02 @ 19:54:12
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Gudon

Jag är med!

Vilken svår fråga! Men en av de är nog City of Glass av Cassie Clare. Så underbar bok, Clary, shadowhuners, demoner, Jace! <333 Ja, den här helt enkel underbar. ;) Jag skriver om tävlingen på bloggen också.

2011-06-02 @ 20:55:58
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag är med och tävlar!:)



Den bästa boken jag har läst i år är nog den jag läste ut alldeles nyss. Det blir Harry Potter och Halvblodsprinsen. Motiveringen är att jag inte hade särskilt höga förväntningar på den (då filmen var ganska dålig & jag har sett filmerna först) men sedan visade sig att den var jättebra och enligt mig bästa Harry Potter-boken som jag läst... Jag skriver ett inlägg om tävlingen på bloggen :D

2011-06-02 @ 21:03:12
URL: http://flisansboktips.blogspot.com
Postat av: Ebba

Låter som en jätteintressant bok, jag är gärna med och tävlar!

Det bästa boken jag har läst i år är helt klart City of Bones. Den var spännande hela vägen och karaktärerna var helt underbara och humoristiska!

2011-06-02 @ 22:01:03
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag är med och tävlar :)

Den bästa boken jag läst i år måste nog vara Krigarhjärta av Henrik Larsson. Jag tyckte den var en sån fascinerade och välgjord berättelse som hade kärlek, vänskap, krig och fornnordisk mytologi som byggstenar! En bra kombination som inte lämnade mig oberörd.

2011-06-02 @ 22:47:17
URL: http://booksandstrawberries.bloggplatsen.se
Postat av: Fia Filur

Hej, jag vill vara med och tävla!

Bästa boken jag läst i år är Hungerspelen av Suzanne Collins. Den är annorlunda, karaktärerna är underbara och spänningen är olidlig från början till slut!

2011-06-02 @ 22:59:27
URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: hanna

Jag är med;)

Den bästa boken jag har läst i år måste nog vara ARVET av Rachel mard i serien Döden i dina ögon.Den är sjukt bra bok. Bättre än den första boken i Döden. Rchel Mard är verkligen en bra författare, Boken har verkligen allt man kan önska i en bok. Spänning,Fantasy,sorg och till slut liten Romans som alla böcker måsta ha (enligt mig) det går verkligen inte att lägga ifrån sig boken.Spänningen tar verkligen kål på en och om man börjar läsa boken kan man verkligen inte sluta läsa.(Själv läste jag klart boken på en dag)

2011-06-02 @ 23:19:40
Postat av: Sanna

Jag vill gärna vara med och tävla!

Bästa bok jag läst i år är Shadow Kiss av Richelle Mead. Tredje delen i Vampire Academy. Starka karaktärer en otroligt dramatisk handling och fantastiskt skriven, superbt! :D

2011-06-03 @ 01:14:54
Postat av: Elsa

Den bästa bok jag har läst detta året är Hungerspelen av Suzanne Collins (oj vad originell jag är, jag vet - det verkar som att alla älskar den här boken). Jag fastnade totalt för den, kände spänning, lättnad, sorg... Jag kunde inte slita mig från den. Det känns verkligen som att jag lärde känna personerna och brydde mig om hur det skulle gå för dem. Collins är en fantastisk författare enligt mig, bokidén är helt genial! Den var aldrig tråkig och uppfyllde alla mina förväntningar och mer!

2011-06-03 @ 18:43:09
Postat av: we

Jag är med!

Den bästa boken jag har läst detta året är utan tvekan Where I belong! Kommer tyvärr inte ihåg författarens namn... Man har hört historien på SÅÅ många olika sätt och vis... Men den är ändå en riktigt bra bok! Älskar Rider, men också Bubby, skulle inte kunna välja mellan de! Huvudkaraktären Corrinne är inte så stark, vilket är synd. Men däremot gillar jag hennes kompis Kitsy skarpt! Hade inte så stora förväntningar på denna boken eftersom det är en så vanlig historia att skriva om (rik tjej blir plötsligt fattig, hon flyttar till ett "hemskt" ställe, hon blir från elak till snäll o.s.v) men den var verkligen en jättebra bok! Perfekt att läsa när man ligger och solar på stranden i sommar!

2011-06-03 @ 19:41:11
Postat av: Christina Bergström

Ja, jag vill vinna boken.

Den roligaste boken jag läst är "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Den kom ut 2009-09-09 och är på

430 sidor (ISBN 978-91-642-0296-3).

Jag skrattade högt åt alla vansinniga historier som den beskriver. Vilken bok, vilken författare och vilken handling. Jag hoppas att han skriver flera, för det här var ju något alldeles nytt.

Boken blev 2010 års mest sålda bok i Sverige och det är tänkt att den skall bli biofilm i regi av Felix Herngren. Inspelningen beräknas inledas sommaren 2012. Det ser jag verkligen fram emot.

Så om du inte har läst den, så kan jag rekommendera dig denna fantastiska upplevelse. Vill du må gott, bli glad och njuta av en välskriven bok, välj denna.



2011-06-04 @ 19:56:14
Postat av: Julia

Jag vill va med!

Den bästa boken jag läst i år är nog Frestad, sjätte House of night. Det hände mest där, även fast det var hemska saker så var den bra. Sånt berör mig och gör att jag vill fortsätta läsa.

2011-06-07 @ 11:19:49
URL: http://juliaogne.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag vill vara med:D

En flicka som kallas Alice. Underbar bok. Glädjande,sorglig och oförglömlig. LÄS!!!!!

2011-06-13 @ 22:24:16
URL: http://bokisan.bloggplatsen.se
Postat av: Cilia

Jag vill gärna vara med i tävligen! :)

Den bästa bok jag läst hittills i år måste vara "Okända väsen" av Tracy Chevalier. Jag tyckte det var väldigt intressant att läsa om Mary som fann så många bra fossiler på 1800-talet och hennes problem med att få folk att ta henne på allvar eftersom hon var kvinna. Riktigt bra bok! :)

2011-06-15 @ 12:49:20
URL: http://cilisakultur.blogspot.com
Postat av: tova

Jag vill va med xD

The knife of never letting go, av Patrick Ness. Ganska kass stavning i första boken , men i det andra och tredje blir det bättre. Boken fångar en direkt och håller kvar läsaren igenom hela historien. Super spännande och man vill direkt hjälpa Todd (karaktären). Dessutom har författaren skrivit boken så att hemligheterna avslöjas direkt efter det hänt, vilket får en att tänka: åhh :(

Jag älskar relationerna, och hur de utvecklas till bok två.

Superbra bok, den bästa jag läst i år. (Elr kanske tvåan var bättre :/ + enda gången jag någonsin gråtit till en bok (i 2:an alltså)

hehe, aja. / tova <3

2011-06-15 @ 19:55:46
URL: http://tovab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0