Frågor

Lite frågor att svara på, hittade den hos Zirathi


Vilken bok i dina hyllor har du haft längst?
Hmm.. Jag skulle gissa på Lill-Kitty - Fotboll och fula trick eller Fem söker en skatt.

Vad… läser du just nu? läste du senast? ska du läsa sedan?
Just nu läser jag Gåvor av Ursula K. Le Guin, helt okej hittills. Innan dess läste jag Oönskad av Gemma Malley, som jag gillade jättebra. Och efter detta väntar antagligen Vampyrens märke av Kristin och PC Cast, om inte jag får någon spännande bok i julklapp som går före.

Vilken bok verkade alla utom du gilla?
Kan ärligt talat inte komma på någon.

Vilken bok intalar du dig själv att du ska läsa?
Ingen tror jag.

Vilken bok som kommer ut inom ett år kommer du prioritera att läsa?
Jag vet faktiskt inte.

Sista sidan: läser du den först, eller väntar du tills det är dags?
Jag läser inte hela sista sidan, men har för vana att läsa sista meningen i boken, ett ibland inte
så smart drag..

”Författarens tack”: slöseri med papper och bläck, eller intressant?
Läser det ibland, men oftast så låter jag det vara, så slöseri.

Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
Någon trollkarl i Harry Potter. Sen första gången jag läste böckerna har jag alltid velat vara med i dem.

Vilken/vilka författare, som du inte redan har läst, vill du läsa?
Hmm.. Stephen King vill jag prova någon gång, kanske när jag blivit något äldre. Sedan finns det flera böcker som jag är intresserad av, men ingen direkt författare.

Vilken/vilka böcker i dina hyllor har du haft sedan du gick i skolan?
Jag går ju fortfarande i skolan, så alla :P

Vilken/vilka böcker har fått följa med dig på flest resor?
Ingen, nya varje gång! Men iförsej har två ur samma serie fått följa med två gånger - harry potter 1 och 6.

Fanns det någon obligatorisk läsning som du hatade i skolan, men som visat sig vara riktigt bra tio år senare?
-

Stephen King eller Anne Rice?
Jag har inte läst någon av dessa men jag är en aning intresserad av Stephen King, så det får bli honom.

Begagnade eller sprillans nya böcker?
Sprillans nya, har svårt för gamla omslag. De måste vara nya, och lockande för att jag ens ska försöka mig på en bok. Lite dumt kanske, har säkert missat flera på det.

Har du sett en film som visat sig vara bättre än originalet, det vill säga boken?
Inte hittills.

Finns det någon vars boktips du alltid lyssnar på?
Jag lyssnar inte till 100% på någons tips. Men jag lyssnar ganska ofta på Elin & Klara och också på Matilda

Rekommendera en bok eller en serie:
Ojoj.. många: Harry Potter-serien, Sprickor och honungslim av Linzi Glass, Twilight-serien, Varbröder-böckerna, Arvtagaren-serien, The host av Stephenie Meyer... med flera.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul att du lyssnar på mina boktips! Jag läser din blogg, och lyssnar en hel del på dina boktips!

2009-12-19 @ 18:45:34
URL: http://bokmatilda.blogspot.com/
Postat av: Snöfrid

Gåvor skrev jag upp på min önskelista nu! Nyfiken på vad du tycker om den när du läst ut den ^^

2009-12-19 @ 19:07:18
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: Amelie

Matilda: Jag följer din blogg via bloglovin, och dina fantasy-tips är sådant man alltid uppmärksammar, fantasynörd som man ju är



Snöfrid: Recension på den kommer så fort den är utläst! ;)

Jag kan avslöja att jag har kommit lite mer än hälften och att den är bra och spännande hittills.



Trevligt med kommentarer, man blir riktigt glad då man ser att man fått en! :)

2009-12-19 @ 20:09:43
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Anonym

Får jag kopiera lista till min blogg?

2010-01-15 @ 21:10:27
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Får jag kopiera listan till min blogg?

2010-01-15 @ 21:14:12
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: Amelie

Anonym,(yannaa.blogg.se): självklart får du det :)

2010-01-15 @ 22:26:21
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Anonym

tackar^^

2010-01-17 @ 19:05:13
URL: http://yannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0