Böcker just nu (2)

Läser just nu:

- Fatta eld av Suzanne Collins - Den av mig otroligt efterlängtade fortsättningen på Hungerspelen, som jag gillade väldigt mycket!

- Hjärtans lust av Per Nilsson - Läser på svenskan i skolan, men kommer ändå recensera den här sedan.

Kommer läsa inom kort

- Gåvor av Ursula K. Le Guin - Verkar vara en väldigt spännande fantasybok!

- Tornrummets hemlighet av Niklas Janz - Har hört att den ska vara väldigt spännande!

Vill läsa:

- För alltid... av Ingelin Angeborn - En liten rysare som jag blivit intresserad av.

- Om jag stannar av Gale Forman - En till synes annorlunda bok.

- Afrodite och sveket av Ritta Jacobsson - Fortsättningen på deckaren Afrodite och döden som jag fastnade för.

- Vampyrens märke av P.C Cast och Kristin Cast - Låter spännande.

- Oönskad av Gemma Malley - Verkar ha en unik men bra handling.

- På ödets vingar av Julia Sandström - Har hört mycket bra kritik om denna bok.

- Saknad: Jennie 3 år av Carolyn B. Cooney - Kollat på länge nu, den verkar spännande!


Ja, som vanligt är det väldigt många böcker jag vill läsa. Men så är det alltid med mig. Men tyvärr hinner jag inte läsa alla. Har ju fotbollen och skolan också. Men en dag lär det ju ske att jag inte har någon bok att läsa.
Och till jul kommer önskelistan vara fullproppad med böcker.

Om ni läst någon av böckerna ovan, så lämna gärna en kommentar och säg vad ni tycker om den! :)

/Amelie


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har läst:

Fatta eld (läskig, obehaglig och riktigt, riktigt bra)

Afrodite och sveket (bra)

Oönskad (väldigt bra)

På ödets vingar (superbra, precis som fortsättningen Så långt vingarna bär)

Saknad: Jennie 3 år (inte särskilt bra)



/Matilda :)

2009-10-04 @ 10:43:57
URL: http://bokmatilda.blogspot.com
Postat av: Amelie

Tack för tipsen! :)

Alltid bra att veta lite om andras åsikter ;)

2009-10-04 @ 21:14:53
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Bibliophilia/Andrea

Hungerspelen av Suzanne Collins är en av de bästa böckerna jag har läst på länge. Är Fatta eld lika bra?

2009-10-06 @ 17:47:41
URL: http://bibliophila.se
Postat av: Amelie

Andrea: Eftersom jag inte läst ut Fatta Eld ännu kan jag inte ge ett helt korrekt svar ;) Men hittills tycker jag att den självklart lever upp till mina förväntningar iallafall :)

2009-10-06 @ 19:17:55
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Bibliophilia/Andrea

Va kul att höra :D Hoppas på en recension när du har läst klart den.

2009-10-08 @ 18:46:41
URL: http://bibliophila.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0