Under vingarnas skugga


Titel: Under vingarnas skugga
Författare: Julia Sandström
Serie: Nyckelväktarna, del 3
Sidor: 480

Comíl är svårt skadad, Líva är skräckslagen, Shanzoc är fortfarande i
människoform – men Dýlla tar dem alla under sina vingar. Med
gemensam kraft och list försöker de möta hoten från De avskydda
som kommer allt närmare. Frågan är om Dýllas vingar räcker för
dem alla…

Bakom bergens port ruvar en uråldrig, ond kraft som aldrig någonsin
får släppas fri. Om den någonsin slipper upp kommer den förgöra
mänskligheten. Nu försöker illasinnade krafter spåra upp nycklarna
till porten. Bara några få känner till den växande faran. Världens öde
vilar i deras händer.

Jag tycker verkligen om den här boken. Den är spännande och välberättad,
innehåller också vänskap och kärlek - en perfekt blandning. Det här är också
enligt mig den bästa boken i serien, känslorna blir starkare, omgivningarna
blir allt allvarligare... En riktigt bra bok. En serie som ingen fantasyälskare
får missa!
5/5


Tidigare böcker i serien: På ödets vingar, Så långt vingarna bär

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag har läst första boken, men blev inte så förtjust i serien... Men blir 2 och 3 bättre?

2010-04-25 @ 13:44:31
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Amelie

Jag tycker att andra boken är näst intill lika bra som första, men tredje är ett lyft. Men jag gillar ju hela serien i allmänt.

2010-04-25 @ 18:48:41
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv: Jag läser de mesta! Men jag fastnar mest för fantasy.

2010-04-26 @ 10:07:17
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0