Vampire Diaries: The awakening


Titel: The awakening
Författare: L.J Smith
Serie: Vampire Diaries, bok 1
Sidor: 199

Baksidetext:
Elena Gilbert is used to getting what she wants and
she wants mysterious new boy, Stefan. But Stefan is
hiding a deadly secret - a secret that will change
Elena's life for ever...

När mystiske Stefan Salvatore börjar i Elenas skola blir
hon genast intresserad. Honom måste hon ha! Hon är van vid
att killar faller för henne vid första anblicken, men det gör inte Stefan.
Han låtsas knappt om att hon finns. Han är den första kille som någonsin
ignorerat henne!
Men det gör honom bara mer intressant. Men det verkliga skälet till att
han håller sig undan är något hon aldrig kunnat föreställa sig...

Denna första del i serien Vampire Diaries är riktigt bra. Den är spännande
och man sugs in i den och har svårt för att inte streckläsa den. Kul att läsa
en bok på engelska också! Men tyvärr kändes den också lite för kort och
ibland kändes det som att visa delar av handlingen inte fick tillräckligt med
utrymme. Det är synd.
Men snart ska jag läsa del 2, The struggle, som också finns i denna Volume 1.
Men The awakening får av mig 4/5

Edit:
Bokens handling är också väldigt olik tv-serien som sänds nu. Många
personer är olika till personligheten och vissa saker sker annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Helena

Roligt att höra vad du tycker om boken - den står och väntar på mig på reservationshyllan på biblioteket och jag ska läsa den nästa vecka tänkte jag.

2010-04-08 @ 09:09:09
URL: http://www.fiktiviteter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0