11 December

Julfirande
Det vanliga julfirandet för mig är att fira jul här hemma i stan.
Jag firar då med mamma, pappa och lillebror och farmor, farfar och
farbror med hans fru och mina två kusiner.
Vi firar alltid hemma hos farmor och farfar, det är lite av en tradition. De
har ett sådant där lagom stort vardagsrum där man kan ha julgran, och kan sitta
och fika och ha plats att öppna paket.

Men i år är det annorlunda. I år ska vi fira jul i fjällen. Det har jag bara gjort en
gång förut och det var supermysigt. Fjällen betyder för mig snö, lugn tillvaro och
skidåkning. Men i år måste jag tyvärr stryka det sistnämnda, för jag har via fotbollen
fått en knä-skada. Och vården i Sverige är ju inte så snabb, så den har jag dragits med
sen slutet av September..

Men hur som helst ska det bli supernajjs att fira jul i fjällen! Och i år har pappa gett mig
en tidig julklapp - ett mobilt bredband. Vilket innebär att jag i år kan blogga från fjällen,
bra va?



Bilder från besöket i fjällen i påskas. Min kusin på bilden ovan.


Hur brukar ni fira jul?
Hur och var ska ni fira i år?

/Amelie


Kommentarer
Postat av: Addikoko

Det blir upp till släktingarna i Norrland som vanligt

*<:D

2010-12-12 @ 13:05:26
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Sofie

Med mamma, pappa, lillasyster, mormor, moster, hennes man och två kusiner. Vi har alltid varit hemma hos oss, eftersom att pappa har en massa kossor att ta hand om :)

*<:D

2010-12-12 @ 18:06:24
URL: http://filo-sofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0