Hunted


Titel:
Hunted
Författare: P.C  Cast & Kristin Cast
Serie: House of night, del 5
Sidor: 439
Lästes ut 14/7

OBS. OM DU INTE LÄST TIDIGARE DELAR I HOUSE OF NIGHT
KANSKE DU INTE BÖR LÄSA DENNA RECENSION. SPOILER-VARNING
UTFÄRDAS!


Saker har både gått över till det bättre och till det sämre
i Zoey Redbirds liv. På plus-sidan: Hennes vänner har förlåtit henne och
är tillbaka vid hennes sida. På minus-sidan: En ond fallen ängel har
återvänt från sitt långa fångenskap i jordens inre och har tagit över
House of night (vampyrskolan). Det dåliga tar tyvärr överhand.

Zoey har fortfarande sina killproblem men har nu en chans att få tillbaka
Eric. Samtidigt hon kan fortfarande inte glömma killen som nyligen dog i hennes
armar... Och så dyker han upp som Neferets nyaste anhängare.
Zoey och hennes vänner måste snabbt komma på en plan för att ställa allt
till rätta, då inte bara skolans, utan även världens, öde står på spel.

Boken är riktigt bra. Ständigt spännande och intressant. Jag gillar mixen av
fantasy som vampyrvärlden ger och vardagskänslan av hennes vän och kill-
problem. Jag måste också säga att jag gillar berättelsen bättre i sitt
originalspråk, då man får höra karaktärernas egna utryck och på så vis får
en bättre syn på deras personlighet. Dessutom känns boken mer äkta.

En dålig sak måste jag tillägga: Zoey's killproblem börjar bli en aning irriterande.
Så fort en kille är ute ur leken måste det dyka upp en ny och det blir lite jobbigt
att läsa om hennes klagande på att ha alla sina tre killar. Men samtidigt kan hon inte
lämna två och ha kvar en. Nej, hon måste pendla mellan alla tre. Detta är något
jag börjar bli less på.
Men annars är det en riktigt bra bok och jag en bra uppföljare (dock inte riktigt lika
bra) till Untamed (Svart ängel)
4/5


Tidigare böcker i serien:
Marked (Vampyrens märke), Betrayed (Sveket), Chosen
(Utvald) och Untamed (Svart ängel)
Efterföljs av: Tempted

Kommentarer
Postat av: Frida

Du kommer förstå det där med killproblemen i burned. Jag var också lite irriterad på det, men det är en sak som gör att jag fattar lite av det och förstår henne i Burned :P Hoppas att du har det bra!

2010-07-23 @ 11:37:34
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0