Inför premiären: Harry Potter 7



När den är något
så stort som en premiär av Harry Potter och Dödsrelikerna del 1,
måste man ju värma upp innan.
Som ni som följer min blogg säkert märkt så håller jag just nu på att lyssna på
Harry Potter-böckerna. Istället för att läsa dem. Jag föredrar dock att ta del av
berättelsen genom att läsa böckena, men i detta fall har jag för mycket att läsa
redan, så ljudböcker får duga.

Jag planerar att lyssna på delarna 1-6 på ljudbok. Hittills har jag hunnit med
bok 1-3. Nummer fyra har jag reserverat på biblioteket och borde få den i augusti.
Så förhoppningsvis lyssnar jag klart på alla 6 helst två veckor innan premiären.

Den sjunde boken ska jag dock läsa. Det ska bli en rolig upplevelse eftersom jag
denna gång ska läsa den på engelska! Första gången jag ett av läser J.K Rowlings
mästerverk i original! Ser riktigt fram emot det.
Och helst ska den läsas ut bara 1-2 dagar innan (eller samma dag som )premiären,
så att känslan av boken sitter kvar.



Jag ser så fram emot premiären! Harry Potter och Dödsrelikerna är min
favorit i serien, så det blir kul att se den på film! (Snälla, gör mig inte besviken nu!)
Någon mer som planerar något liknande som jag?


Lite extra-info..

-Mina recensioner av Harry Potter-böckerna hittar du i denna kategori.
-Två trailers till både del ett och två hittar du här. (I inlägget finns en länk
till ytterligare en trailer)
- Warner Bros hemsida för filmen hittar du här

Kommentarer
Postat av: Nea

Jag läste också den sista boken på engelska efter att jag hade läst den på svenska och tyckte att den var mycket bättre! Nu vill jag läsa alla på engelska :)

2010-07-29 @ 17:10:17
URL: http://boknea.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har inte sett Harry Potter filmerna än.. Har hört att dem inte är bra?:p Och böckerna är ju så tjocka, så läsa dem orkar jag inte heller, hehe. Har jag missat något kanske?(:

2010-07-29 @ 18:20:44
Postat av: Lisa

Det kanske skulle vara en idé att uppdatera sig på sista boken innan filmen :) Tänkte bara meddela Fia att: japp, du har missat något - ta tag i det nu!! :P :)

2010-07-29 @ 19:56:03
URL: http://pantalaimoneandbooks.blogspot.com/
Postat av: Frida

Shit, det var ju en strålande ide! :D Min bästis stickar en gryffendor halsduk. Jag ska nog bara läsa om 7:an för den har jag bara läst en gång, men grät som in i helvete! :P

2010-07-30 @ 15:26:11
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Emmas Bokhylla

Ah, vad bra att du paminde mig, jag maste ocksa lagga upp en strategi for att forbereda mig!

2010-08-03 @ 14:11:12
URL: http://emmasbokhylla.blogg.se/
Postat av: Jojjan

Grymt taggad !!! , Är nog ett av SVerige absolut störst HP fans ;D suttit å bokstavligen rå pluggat Sista boken som jag nu kan i princio helt utantill har dessutom läst alla de andra böckerna nu under hösten för att bli extra taggade å ska se om alla filmerna , Längtar sjukt till premiären !!!!!

Hörde att Evanna Å Mark hälsa på i Stockholm för intervju om nya filmen.

2010-11-11 @ 08:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0