The short second life of Bree Tanner


Titel:
The short second life of Bree Tanner
- an Eclipse novella
Författare: Stephenie Meyer
Sidor: 178

Bree Tanner can barely remember life before she
had uncannily powerful senses, superhuman reflexes,
and unstoppable physical strength.
Life before she had a relentless thirst for blood.. life
before she became a vampire.
All Bree knows is that living with her fellow newborns
has few certainties and even fewer rules: watch your
back, don't draw attention to yourself, and above all,
make it home by sunrise or die.
What she doesn't know: her time as an immortal is
quickly running out...

Denna bok är en novell som utspelar sig samtidigt som
twilight-boken Eclipse. Här får man veta mer om livet
som nyfödd och mer om Bree Tanner. Man får följa henne
ända till slutet - både på boken och hennes liv.

Jag gillar den här boken. Även om den mest är mörk och
knappt har det minsta ljus i sig så gillar jag att läsa om
hennes liv och tillvaron hos newborn-vampyrerna.
Något jag blev lite irriterad på är att boken inte har några
kapitel. Bara text, text och mer text. Det blir lite jobbigt att
läsa. Men annars är det en bra bok för de som önskar
utforska mer om twilight-vampyrernas värld.
4/5

Böckerna i twilight-serien: Twilight, New moon, Eclipse och Breaking
Dawn

Kommentarer
Postat av: Frida

Skulle du kunna rekomendera den för nån? För jag tvekar shitmycket för den boken för jag har verkligen tröttnat på Twilightböckerna. vet inte om den är värd att läsa...

2010-06-15 @ 20:52:25
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: :D okej, då kanske jag lånar boken av min kompis. Men jag känner mig inte så sugen på att läsa den, än :P

2010-06-15 @ 23:06:03
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Åh, vad roligt! :D

Visst är Den mörka materian bra?! ;P Jag ahr bara läst den en gång men nu i sommar så blir det väl två :P

2010-06-16 @ 10:46:33
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0