Slumpens bok

(bild kommer)

Titel: Slumpens bok
Författare: Åsa Lind
Serie: -
Sidor: 305

Hanna Demeter lever ett jobbigt och komplicerat liv.-
Att hon är onormalt lång är det minsta av hennes bekymmer.
Hon har också en galen mamma där hemma och känner sig väldigt
ensam.
Men så hamnar Slumpens bok i hennes händer, och hennes liv vänder
tvärt. Hon får veta att hon är Läsaren, och hon får bo hos den 102 år
gamla Fru Wilton, som är en av de tolv Väktarna, utvalda för att skydda
läsaren. Hon får lära sig mer om boken.
"Jag är läsaren, tänkte Hanna. Jag hör ihop med boken. Den är skriven just
för mig. Den är ett lås som bara jag kan öppna. Den är ett segel. Och jag är
vinden."

Boken var mycket annorlunda mot vad jag trott. Den var bra och skriven på
ett speciellt sätt. Men ibland kändes den lite rörig. Och tyvärr kände jag aldrig
känslan av att bli fäst vid boken. Det kändes inte riktigt som om man ville läsa den,
men när man väl tagit upp boken var det helt okej läsning. Men tyvärr inte mer än så.
Men visst, värd att läsa. 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0