Vargbröder - Vålnadernas berg

Så nu har jag läst ut och avslutat en av mina favorit-serier.
Känns en aning tomt, men det känns ändå bra att få veta
hur det hela slutade..


Titel: Vargbröder - Vålnadernas berg
Författare: Michelle Paver
Serie: Han som föddes att möta mörkret, del 6
Originaltitel: Ghost hunter
Sidor: 295

Ett farligt möte väntar Torak. Mötet med Eostra, Berguvschamanen.
Hon som enligt tecknen ska leda till Toraks död. Men Torak vet att
han måste möta henne - för att avsluta det som hans far påbörjat.
  Torak beger sig till Vålnadernas berg för att möta henne, och vägen
dit är farlig och Eostras krafter har skapat isvinter i storskogen.
 
Torak har trotsat is och eld, hav och land och undskefull magi i sin
jakt på de fruktade själslukarna. Nu närmar han sig slutet på sin
kamp - men ska det också bli slutet på hans liv?

Handlingen griper tag i en från första sidan och spänningen och
hemskheten kommer utan förvarning. Det var svårt att släppa
boken och man ville läsa varje ledig stund. Sista delen i Vargbröder-
serien är också den bästa, och den är riktigt, riktigt bra. Dock
kändes den kortare än tidigare delar men jag är ändå väldigt nöjd
med boken och dess upplägg. Vargbröder-serien bör läsas av alla som
gillar magi och spänning. 5/5

Serien börjar med Vargbröder och efterföljs sen av Havets fångar,
Demonernas port, Jagad av klanerna
och Ondskans schaman. Och
sist kommer alltså Vålnadernas berg som jag recenserat ovan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0