Ännu en enkät ...

Känns som att jag fyller i enkäter allt oftare här på bloggen, men jag kan inte riktigt låta bli. Denna har jag hittat hos Nea.

1 - Hur länge har du bloggat? Jag har bloggat i nästa 1 ½ år. Jag började 1 juni 2009.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? De flesta jag kände till var kompisars vardagsbloggar och lite mer kända typ modebloggar. Inget som egentligen intresserade mig. Jag hade även en vardagsblogg ett tag, men tröttnade snabbt. Det var väldigt enformigt att skriva om vardagen.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Jag tror att det var Matildas läshörna, eftersom att hon fick mig att börja bokblogga när jag läste om henne i KP. Jag tänkte att det var något för mig, för jag gillade att blogga och böcker verkade vara ett roligt ämne att skriva om. Hon inspirerade mig helt enkelt.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Haha, ja de känns lite fåniga och försiktiga. Jag var inte riktigt van vid bokbloggeri då. Men det är också kul att läsa dem och jämföra med de inlägg jag gör nu, jag märker utvecklingen!

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Drygt 20. Det är mest bokbloggar.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Kanske är 20% dagboksbloggar, de är mina kompisars. Resten är ämnesbloggar, bokbloggar.

7- Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Oj, jag tror att alla jag följer är lite lika mig. Det är nog därför jag följer dem, för att de skriver om sina intressen som även intresserar mig.

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Jag gillar många personers bokbloggar, men jag tror att Frida är mest lik. Men henne har jag ju träffat nu, men kände även en liten likhet mellan oss innan :)

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Mina föräldrar uppmuntrar det, dock läser de inte min blogg, de bara känner till att jag bokbloggar. Mina vänner läser nog inte bloggen, de är inte riktigt bokintresserade,  men de är nog också positiva till det.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det tror jag nog. Mina vänner behöver stå ut med lite bokbabbel i vardagen också, och om de kikar in på bloggen så tycker de nog att det är likt mig.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag försöker hålla bloggen till ämnet böcker, jag skriver väldigt lite om vad jag gör i vardagen, om det inte är bokrelaterat alltså. Jag lägger inte ut adress och exakt bostadsort, men jag bor norr om Stockholm. Bilder på mig själv har jag ännu inte lagt ut på min blogg, men det tycks inte ha behövts.


12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Min vardag, typ vad jag gör efter skolan, i skolan, med kompisar och så vidare. Det var just det min vardagsblogg handlade om men det kändes som sagt väldigt tråkigt i längden.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag skriver mycket just för att jag alltid gillat att skriva, men visst vill jag ju att folk läser och kommenterar, det är ju själva grejen!

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Ja, det tror jag, men det är ändå inte helt säkert. Man vet ju inte vem personen är egentligen.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Japp, det har jag.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Nej, det tror jag inte. Inte på ett sätt jag kan komma på iallafall.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Nej, alla kommentarer jag fått har varit trevliga. Samma sak om jag har blivit omnämnd i en annan blogg.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, jag läser igenom det jag tänker skriva och ändrar det ibland, det kan ju lätt missuppfattas.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Man känner sig ibland "tvungen" att blogga ofta för att hålla bloggen vid liv. Får lite dåligt samvete om jag inte bloggar på länge. Man kan känna att man är för ofta ute i bloggvärlden, men det är för det mesta inget jag har något emot, så länge det inte snor viktig tid från andra viktigare saker i vardagen, såsom läxor.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Det hoppas jag verkligen att jag gör! Som jag ser på det nu ser jag ingen anledning till att jag inte skulle göra det. Men mycket kan ju förändras på två år.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Jag tycker att det vore roligt om många ville svara på den, men självklart ska de ju göra det för att de själva vill ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0