Världens bästa böcker

För mig är det inga tvivel på vilka böcker som för mig är världens
bästa. Harry Potter-böckerna är klara vinnare. Av alla böcker jag hittills
läst finns det inga som lämnat så starkt avtryck hos mig. Bästa jag någonsin
läst och jag är helt säker på att ingen bok jag kommer läsa kommer att slå dem.
Aldrig. Böckerna får mig att le, fälla en tår, skratta, läsa med stora ögon och 
få mig sitta fastklistrad i timmar.

Igår lyssnade jag klart på Harry Potter och Fenixorden och jag satt i flera timmar
och bara lyssnade, lyssnade och lyssnade.
När en cd slutade satte jag direkt i nästa för att få höra mer och mer, det var ju
så spännande! Jag har läst boken två gånger innan, men fortfarande kände jag
hur mitt hjärta dunkade hårt av spänning. Och som oftast upptäckte jag även hur
mycket jag glömt i boken. Viktiga detaljer som ibland till och med överraskade mig.
Hur kunde jag glömma det? fick det mig att tänka.
Jag upptäckte också att Harry Potter och Fenixorden var bättre än jag tyckt förut.
Jag har alltid tyckt att den varit bland de sämsta i serien, men nu måste jag säga
tvärt om. Den är klart bland de bästa i serien. (Alla böckerna är förstås jättebra!)

När jag läser Harry Potter är jag helt i en annan värld. Jag blir helt insnöad. Även
när jag inte läser eller lyssnar så vandrar mina tankar till Harry Potters värld och
jag får svårt att koncentrera mig den värld jag lever i.
Som jag önskar att jag kunde vara där! Jag skulle lätt lämna denna tråkiga, omagiska
värld för att få tillbringa mitt liv i trollkarlsvärlden. Det känns som att jag inte hör hemma
här, utan i magins värld.
När jag läst ut sista boken får jag alltid ett tomrum i mig, för nu kan jag inte besöka världen
mer. Tills jag läser dem igen så att säga... Men det får inte samma effekt om man inte väntar
ungefär ett år.



Okej, nog med babbel. Nästa bok som väntar (efter snart utlästa Revolt) är Harry Potter
och Halvblodsprinsen som jag ska läsa, inte lyssna på. Efter det blir det sjunde och sista delen.
Antingen på engelska eller svenska, beroende på vad jag hinner.

Nu ska jag inte uppehålla er mer, om det nu var någon som orkade läsa denna babbliga text.
Vilken/vilka anser ni är världens bästa bok/böcker?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med, Harry Potter är världens bästa böcker. Jag har läst om dem flera gånger. De har typ allt, humor(tvillingarna!), sorg, vänskap, kärlek, allt!

2010-10-29 @ 18:53:43
URL: http://yannaa.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag bara ääääälskar böcker!! Så jag har ganska många favoriter. Men en av dom många som jag gillar är "Genom dina ögon"

2010-10-31 @ 16:49:07
Postat av: Photos and Books by Frida

HARRY POTTER!!! Ofc! Ingen kan slå dem!

2010-11-01 @ 10:08:20
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Nea

Hur bra en bok än är går den inte upp mot Harry Potter. Håller med om att femman är den bästa, tillsammans med sjuan :D

2010-11-05 @ 23:23:42
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0