Release-fest: Reckless

Palatset annordnade denna kväll en Release-fest för världskända författaren
Cornelia Funkes bok Reckless. Denna bok släpps idag, 14 september, över hela världen.
Att bli inbjuden till den var en väldigt kul grej! Säskilt eftersom jag, som faktiskt inte
läst någon av hennes tidigare böcker, vill läsa denna.

När vi kom till festen fick man plocka på sig lite tilltugg vartefter
vi visades in i Reckless-världen. Vi fick se en intervju med Cornelia
Funke som hade gjorts i torsdags via Skype.
Sedan var det några duktiga som genom teater visade bitar ur några scener i boken.
Så kom en överraskning: vi fick se, live via länk, release-festen borta i USA, där
Cornelia Funke var på plats! Man fick höra hur hon läste ur boken på engelska.

Nu undrar ni säkert vad det är för en bok? Jo, det här handlar den om:

Jakob Reckless har hittat vägen till en annan värld, en sagovärld
som befolkas av figurer kända genom Grimms sagor. Men det finns
stora faror, bland annat goyler, som genom att riva människor smittar
dem med sin förstenade hud. När Jakobs bror Will följer efter honom
till denna värld blir han riven av en goyl. Jakob och hans följeslagare
Räv, en flicka som kan växla skepnad, ger sig iväg för att snabbt hitta
ett botemedel.


Vad tycker ni, låter det bra?
Själv låter det väldigt spännande och bra.

Och bättre blir det! När vi lämnade festen fick vi varsin gratis goodie-bag.
Och i denn fanns... Reckless av Cornelia Funke! Vilken lyx!
Redan när jag hörde berättas om boken ville jag läsa den, och nu har jag
ett alldeles eget ex! Det är Barnensbokklubb som fixat denna goodie-bag,
och i den fanns även..

- magic.circle.com av Gunila Ambjörnsson
- Ett smakprov av Bläckhjärta, en av Cornelia Funkes tidigare böcker.
- Ett nummer av Läseposten (Barnens Bokklubb)
- En katalog med 2010's böcker från förlaget Opal (som Reckless är utgiven av)
- En skrivbok
- Allt detta låg i en tygkasse med Reckless-omslaget på.

Hur najs är inte det? Och alltihop gratis!

Angående Reckless så kommer den tyvärr inte läsas ännu på ett tag,
även om den är boken som kretsar i mina tankar denna afton.
Nej, har för mycket böcker att läsa just nu, men jag hoppas på att kunna
läsa den så fort som möjligt!
Men nu ska jag lägga mig i sängen och läsa vidare i Hunger!

Kommentarer
Postat av: Nea

Vad häftigt! Boken låter väldigt spännande :)

2010-09-15 @ 17:05:00
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0