Skolan snor tid



Hej allihopa, och förlåt massor för att jag inte bloggat på så länge! Det känns
som flera veckor för mig.
Men det är ju tyvärr så att skolan började i måndags och det betyder att den snor
majoriteten av min fritid, något som ogillas starkt. Det betyder mindre tid till att blogga, då alltså
färre inlägg. Dessutom mindre tid för läsning vilket inte kan annat än ogillas.

Sen när man, som jag, går sista terminen i grundskolan ska man ju fatta ett riktigt stort
beslut, nämligen vilket gymnasium man ska gå på! Nu när det är lite mer än en månad
kvar tills beslutet ska vara klart så har jag kommit en bra bit påväg, men jag är långt
ifrån klar. Det är fortfarande massor av skolor man ska besöka och skapa en åsikt om.
Linjen och inriktningen jag vill gå är fortfarande densamma: Samhällsprogrammet:
inriktningmedier, information och kommunikation.

Den linjen tror jag kommer passa mig bra. Där får man bland annat chans att läsa journalistik
vilket innebär att få skriva. Det kan ju inte bli mer rätt, eller hur?

Sen är det ju såklart Nationella prov som väntar i början av februari. När jag kom till skolan i
måndags så kändes det verkligen som att någon klistrat upp ett plakat på dörren vid ingången
till skolan med texten: Välkomment till den jobbigaste tiden i ditt liv.


Okej, det här var ju ett muntert inlägg, med massor av trevliga klagomål på skolan. Härligt.
Men nu vet ni hur det ligger till, och förhoppningsvis förstår ni och har tålamod. Inlägg kommer,
men kanske inte varje dag. Men bloggen kommer ändå att prioriteras när jag har tid och ska
försöka blogga varannan-var tredje dag åtminstone. Låter väl bra ändå? :)


Så länge får ni nöja er med en bild...


/Amelie



Kommentarer
Postat av: Pia

Samma här, skolan har tagit över ens liv helt plötsligt ungefär.

ååå jag kommer ihåg när jag skulle välja gymnasium. Herregud vad svårt det var. Men följ magkänslan så ska du se att det blir rätt val ;)

2011-01-13 @ 23:22:49
URL: http://zelter.deote.se
Postat av: Julia

Japp, jag besökte aldrig gymnasiumen. Var bara på öppet hus på jakan så jag tog det bara.

2011-01-14 @ 12:59:57
URL: http://juliaogne.blogg.se/
Postat av: Fanny

Eller hur?! Skolan tar upp all min tid, så känns som jag inte hinner med så mycket annat, på lovet kunde jag slappa och ta det hur lugnt som helst, men nu så hinner man bara vara inne på datan, läsa och sova, känns det som!

2011-01-14 @ 14:32:54
URL: http://fantanzer.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Ja, jag är ledig på Söndag om du vill hitta på något redan nu :D Vi kanske kan se en film på bio eller fika som vi gjorde förra gången. Det var verkligen trevligt att bara sitta och snacka :D

2011-01-14 @ 15:18:46
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Gudon

Samma här, speciellt det där med gymnasieval. Jag vet inte ens vilken linje och skola jag ska gå på! Irriterande med att det bara är en månad kvar tills jag måste fatta mitt beslut -.- :p

2011-01-14 @ 15:46:03
URL: http://crazyinbooks.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det gymnasieprogram du funderar på låter riktigt bra! Jag går den nuvarande varianten av det, nämligen medieprogrammet med inriktning textkommunikation, vilket innebär att jag sitter och skriver typ fyra timmar varje tisdagsförmiddag! Mest är det journalistik, men det senaste har vi skrivit noveller, det är superroligt!

Lycka till med valet! :)

2011-01-14 @ 16:17:58
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Jag går på Per Brahegymnaiset i Jönköping, så det tar väl ungefär fem timmar med bil dit från Stockholm ;)

2011-01-14 @ 19:06:20
URL: http://filo-sofie.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Sv: Det är högst antagligen översättningen det är fel på, men det är otroligt irriterande att hitta meningar som är direkt felöversatta från engelskan i en bok som säkert ska låtsas vara korrekturläst. Åtminstone med House of Night-serien tycker jag inte att det är något fel på den engelska upplagan medan jag inte är särskilt förtjust i den svenska. Ska kanske läsa kommande delar i denna serie på engelska, men i första hand gäller som sagt House of Night även om denna är bättre.



Jag är glad att jag inte riktigt än står inför valet av gymnasie, skulle aldrig klara av den period du verkar vara i nu :)

2011-01-14 @ 19:37:16
Postat av: Addikoko

Jag förstår precis hur du känner. Känn ingen panik - hellre få och bra än många och onödiga inlägg;)

2011-01-14 @ 23:04:43
URL: http://addikoko.blogspot.com
Postat av: Ebba

Jag sitter själv i samma sits som dig. Stressen över gymnasievalet och nationella proven finns hela tiden. Vilket inte så roligt. Men jag är i alla fall 90% säker på vilken skola jag ska välja och linjen har jag varit säker på hela tiden :D

2011-01-15 @ 14:54:15
URL: http://vitgulstrumpa.blogspot.com
Postat av: Tessan

Förstår att skolan tar mycket tid! Det brukade den göra för mig också. Men nu går jag sista terminen på gymnasiet och det är mycket lugnare än det var i början!



Är förresten en ny läsare! Har själv just börjat med en bokblogg... =)

2011-01-15 @ 18:25:13
URL: http://bokmagi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0