Svar till Frågestunden, del 2

Om du inte gillar en bok, vad gör du då för att orka fortsätta läsa den?
Jag försöker att dela upp antalet sidor som jag har kvar på ett antal dagar, till exempel en vecka. Då kan jag se hur mycket jag måste läsa dagligen, det brukar hjälpa mig på traven. Tänker också på att jag antagligen kommer att få läsa mycket bättre efteråt.


Vad har du för kamera?
En Nikon D3100 som jag "lånar" från skolan för att vi har en Foto-kurs nu i ettan. Så tyvärr så måste jag lämna tillbaka den till sommarlovet.

Har du nån annan blogg utom den här?
Nej. Eller jo, jag har iförsej två tumblr-bloggar. En som är bara Harry Potter (littlepadfoot.tumblr.com) som jag dock inte är så aktiv på längre, och en mer personlig och blandat som jag är den jag använder mest (allwaswellalways.tumblr.com).

Vilka bokbloggar läser du och varför tycker du att de är bra?
En lista på bra bokbloggar finns längre ner i menyn. Den är dock inte uppdaterad nyligen, men det ska jag göra väldigt snart, för har hittat ett antal nya bloggar. 
Jag följer dem för att de skriver bra och ger bra boktips!


Varför har du inte sagt att du har en engelsk jättebra kanal på youtube? :)

Okej, avslöjad... Ja, jag har faktiskt en Book-channel på YouTube. Har väl inte sagt något här för att jag ville att de två sakerna skulle vara separata och dessutom för att jag velat se hur det var att göra bokvideos (började i November) där innan jag sa något om det hela.
Och även för att det känns läskigt att ni ska se mig på video. När jag pratar engelska. Usch.
Och juste, tack, för att du gillar den :)

Jag undrar om du skulle kunna plocka ut fem kvinliga och fem manliga favoritkaraktärer?
Kvinnliga:
Hermione Granger för att jag ser en bit av mig i henne och Luna Lovegood för att hon är annorlunda och bryr sig inte om vad andra tycker om henne (Båda från Harry Potter).
Katniss Everdeen från Hungerspelen för att hon är modig och också hon en bra kvinnlig huvudroll.
Lyra Belacqua från Den mörka materian för att hon är väldigt intressant och annorlunda.
Rose Hathaway från Vampire Academy, för att hon är en stark kvinnlig huvudkaraktär som står upp för sig själv och inte tar skydd bakom en kille. 

Manliga:

Harry Potter för att jag har blivit så fäst vid honom efter alla dessa år. Känner igen mig i honom väldigt ofta, trots att vi är ganska olika.
Severus Snape för att han är nog den mest genomtänkta karakären jag någonsin stött på. En så bra bakgrundshistoria!
Adrian Ivashkov från Vampire Academy, för att jag helt enkelt älskar varje gång han dyker upp i böckerna. Har iförsej hittills bara läst bok 1-4.
Får man välja djur? Isåfall tar jag Ulv från Vargbröder, för han är ju en varghane. Älskar kapitlena skrivna hur hans perspektiv, en av de bästa sakerna med de böckerna!
Wes från Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Kan ju inte förneka att jag blev lite småkär i honom när jag läste boken...


Det får bli en del 3 också. Alla svar kom inte med nu heller. Ska svara på de sista så fort som möjligt!
/Amelie

Kommentarer
Postat av: Fanny

Gillar också de kvinnliga karaktärerna (utom Lyra som jag inte hört talas om), men jag gillar verkligen som du skriver att Rose inte gömmer sig bakom en kille ! :D

2012-02-10 @ 17:45:52
URL: http://fantanizer.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Woah, tack så mycket, glädjer mig ialf att någon tyckte det var bra, tack blir så glad av snälla kommentarer :) Tjah... får väl sätta igång och läsa Den mörka materian då... När jag får tag på den vill säga :)

2012-02-10 @ 23:11:52
URL: http://bokvarg.blogspot.com
Postat av: Angela

Vad heter din Youtube-kanal? :)

2012-02-12 @ 17:48:28
URL: http://bookfrenzy.blogg.se/
Postat av: Kim

Tack för att du svarade på minj fråga! :D Jag undrar också vad din engelska YouTube kanal heter? :)

2012-02-12 @ 20:27:56
Postat av: Kim

Nu har jag hittat den :) Du är ju jättebra på engelska!

2012-02-13 @ 21:43:38
Postat av: Amelie

Svar till Kim: Ja, den går att hitta bara man söker lite på Youtube ;) Och tack! Själv upplever jag det som att jag svamlar en massa.

2012-02-13 @ 22:09:05
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0