Min helg på Bokmässan - Del 1: Lördag

Tidigt, alldeles för tidigt, på morgonen så vaknade jag för att ta mig till tågstationen. Väl där så mötte jag upp min reskamrat Anna och senare så träffade vi även Nea och Frida som skulle ta samma tåg.

Efter en lugn tågresa så nådde vi Göteborg och tog genast spårvagnen till Bokmässan! Väl där så blev vi uppmötta och satte oss ner med bokcirkelgruppen (läs mer om den här) för att förbereda oss.
Vid 14 så befann vi oss alla i Bonnier Carlsens monter där vi i två grupper pratade om ungdomsböcker och om bokbloggande, tillsammans med författarna Amanda Hellberg och Lina Forss. 
Det var både förvånande och väldigt roligt att så många tittade förbi för att lyssna under de två timmar vi var där och pratade. Stort tack till alla som kom!

När så det trevliga bokcirklandet var avklarat så bar det direkt av till den pågående ungdomsbokbloggs-träffen!
Där fick jag chansen att träffa personerna bakom många av de bloggar jag följt en längre eller kortare tid. Alla var så himla söta och snälla och det var så fint att äntligen få träffa dem! 
Sedan så hann jag lyssna till författarintervjuer med Hanna Jedvik, Johanna Strömqvist, Lina Arvidsson och Christin Ljungqvist. Så en väldigt trevlig träff. Tack Anna och Sofie som anordnade den!

Sedan så var bokmässan över för den dagen och både jag och Anna var helt slutkörda. Tidig morgon, nästan ingen mat under dagen och ett fullspäckat schema tenderar att ha det resultatet. Men det var värt det! Bokcirkeln var en av de roligaste bokrelaterade saker jag gjort någonsin och att få träffa andra boknördar är alltid ett nöje.

Vi rörde oss sedan mot vandrarhemmet med hela nio böcker och annat innehåll från den goodie-bag vi fick på bloggträffen.
Imorgon (förhoppningsvis redan på förmiddagen) så kommer mitt inlägg om söndagen på mässan!

/Amelie

Bild 1 i inlägget är från Bonnier Carlsens Facebook-sida | Bild 2 är lånad från Tonårsboken.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskar den bilden på oss alla! Det var jättekul att träffa dig! :D

2012-10-01 @ 23:26:25
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Lena

Låter som en givande dag, och en härlig hög med böcker hade du också!

2012-10-02 @ 14:55:52
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Lisa

Åh, bokmässan verkar ha varit så oerhört rolig! :D Jag önskar att jag kunde varit där. Men nästa år så! ;)

2012-10-02 @ 18:14:33
URL: http://boklisa.blogspot.com
Postat av: Ylva

Vad modigt av er att prata på mässan. Jag hörde det inte, men tycker det låter intressant.

2012-10-03 @ 11:45:24
URL: http://ylvarosen.blogspot.se
Postat av: Sofie

Jätteroligt att du kom! Kul att träffa dig och vara med i samma bokcirkel :) Ha det fint!

2012-10-05 @ 15:40:46
URL: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0